Ad.point rozmawia z pięcioma potencjalnymi inwestorami
15.09.2006, 09:27
Pięć firm prowadzi obecnie rozmowy o kupnie udziałów w Ad.point. Cena transakcji może przekroczyć 10 mln euro - tyle bowiem zainwestował pięć lat temu w spółkę fundusz Baring BCEF, który chce sprzedać swoje udziały.
Wśród pięciu potencjalnych inwestorów jest jedna firma irlandzka, dwie niemieckie i dwie polskie. Według naszych informacji są to m.in.: irlandzka firma Communicorp (właściciel koncernu Modular Investment, kiedyś był udziałowcem Radia WAWa), niemiecka grupa Bertelsmann, polskie Eurozet (właściciel Radia Zet) i Time (dom sprzedaży sieci Eska). W rozmowach brała też udział spółka Multimedia, lecz już wycofała się z negocjacji. Inwestor ma być wybrany jeszcze w tym roku. – Rozważamy kilka scenariuszy: albo sprzedaż wszystkich naszych udziałów, albo pozyskanie partnera, który dokapitalizuje Ad.point i wniesie swoje know-how – mówi Jacek Pogonowski, partner zarządzający funduszem Baring BCEF Investment IV Limited, który posiada 49,99 proc. udziałów w Ad.poincie (pozostałe ma CR Media SA). Inwestor, który kupiłby wszystkie udziały funduszu, musiałby zapłacić prawdopodobnie 10 mln euro. Tyle bowiem, według nieoficjalnych informacji, zainwestował w spółkę Baring BCEF – a jako fundusz inwestycyjny powinien co najmniej odzyskać swoje pieniądze, a najlepiej zarobić na transakcji. – Dzięki pozyskaniu nowego inwestora chcemy rozwijać nasze trzy sieci: Antyradio, Planetę i Plusa – mówi Ryszard Wojciechowski, prezes CR Media SA. Dodaje, że będzie porządkowana grupa Ad.point. – Ad.point musi rosnąć, żeby liczyć się na rynku. Możliwe są dwa rozwiązania: akwizycja przy wsparciu inwestora bądź połączenie z inną grupą radiową obecną w Polsce – tłumaczy Pogonowski. Według Jarosława Tepera, dyrektora ds. mediów w PRO Media House, Ad.point ze swoimi 12 stacjami i siecią Radio Plus jest atrakcyjną grupą radiową. – Dobrze sformatowali stacje i wypromowali swoje brandy. Rozgłośnie Ad.pointu mają w większości mocne pozycje. Ewentualne wejście zachodniego inwestora może być odczytywane jako zdobycie przez niego przyczółka, dzięki któremu będzie mógł inwestować w kolejne polskie rozgłośnie – uważa Teper. Udział w rynku ogólnopolskim 11 stacji Ad.pointu wynosi 2 proc., a sieci Radio Plus, dla którego program produkuje Ad.point – 0,6 proc. (VI–VIII 2006, Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC).(KRZ, 15.09.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










