Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 27, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki na reklamę telewizyjną mogą w kwietniu spaść o 25 procent

Dla telewizji każdy dodatkowa złotówka jest dziś na wagę złota, ale reklamodawcy oczekują wyższych rabatów (fot. Pexels.com)

W kwietniu 2020 roku wydatki na reklamę telewizyjną mogą być niższe o 25 proc. w porównaniu z kwietniem 2019 roku.

Z powodu epidemii koronawirusa i nałożonych ograniczeń część reklamodawców anuluje kampanie. - Spodziewaliśmy się, że pieniędzy na reklamę telewizyjną w kwietniu będzie nawet o połowę mniej, ale takiego dramatu na razie nie ma. Pytanie, czy w maju spadek nie pogłębi się - zastanawia się menedżer jednego z telewizyjnych biur reklamy. Zwraca uwagę, że przybywa ratingów, a czas oglądania telewizji wydłużył się, mimo zdjęcia z ramówek części premierowych programów.

Również Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MullenLowe MediaHub, przyznaje, że początkowo spodziewał się w telewizji spadku o połowę. - Na początku większość klientów zareagowała dość nerwowo, ale telewizja dobrze się ogląda. Reklamodawcy, którzy zdecydowali się zostać, modyfikują spoty i coraz więcej klientów zaczyna się aktywować, szczególnie aktywna jest branża spożywcza i producenci parafarmaceutyków - mówi Niepsuj.

Telewizje zostają z niesprzedanymi zasobami

Z naszych informacji wynika, że agencje mediowe, zlecając teraz kampanie w telewizji, liczą na większe rabaty. - Dla telewizji każdy dodatkowy pieniądz jest dziś na wagę złota. Klienci oczekują lepszych warunków. Na ten moment nie ma jednak oficjalnych odstępstw od polityki handlowej - mówi Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - Telewizje zostają z niesprzedanymi zasobami. To nie jest tylko kwestia tego, że jest mniej reklamodawców, ale stacje mają więcej zasobów do spieniężenia przez to, że ludzie dłużej oglądają telewizje. Większość rynku to pakietowy sposób zakupu, więc siłą rzeczy stacje mają znacznie więcej towaru do sprzedania, niż miały w kwietniu zeszłego roku - tłumaczy Baczyńska.

Broker Polsat Media poinformował już klientów, że w pierwszej dekadzie kwietnia zamiast maksymalnych, ustawowych 12 minut, zapewni 8 minut reklam w ciągu godziny. - Czekamy na informację dotyczącą reszty miesiąca. Będziemy starali się ten czas pokryć na przykład telesprzedażą - mówi jeden z nadawców obsługiwanych przez Polsat Media.

Galeria: W obiektywie: koronawirus

(KOZ, 27.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.