WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wzrósł zysk wydawcy "Rzeczpospolitej"

Prezesem zarządu Gremi Media SA jest Tomasz Jażdżyński (fot. materiały prasowe)

Grupa Gremi Media w 2019 roku miała 107,9 mln przychodu (wzrost o 6 proc. względem 2018 roku), 14,4 mln zł zysku netto (wzrost o 123,9 proc.). EBITDA osiągnęła poziom 21,8 mln zł (wzrost o 65 proc.). Wydawca jest przygotowany na zamknięcie przez służby sanitarne biura w centrum Warszawy.

Większość wyniku grupy to zasługa Gremi Media SA, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, której przychody ze sprzedaży wyniosły 99,8 mln zł (wzrost o 4,8 proc.), zysk netto – 10,5 mln zł (wzrost o 88 proc.), a EBITDA – 19 mln zł (wzrost o 47 proc.).

"Lepszą efektywność działania uzyskujemy dzięki naciskowi na konwersję produktów wydawnictwa do sfery cyfrowej, która charakteryzuje się wyższą rentownością" - mówi cytowany w komunikacie Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży.

Koszty wynagrodzeń w grupie wyniosły 15,21 mln zł (14,99 mln zł w 2018 roku). Grupa na dzień 31 grudnia 2019 roku zatrudniała na etatach 62 osoby (rok wcześniej było ich 64). Wynagrodzenia zarządu i rady nadzorczej to 2 mln zł (w 2108 roku 2,67 mln zł).

W czerwcu 2019 roku Gremi sprzedała wszystkie posiadane akcje spółki Compress SA.

Grupa zaznacza, że spodziewane z powodu epidemii koronawirusa spowolnienie gospodarcze może mieć wpływ na popyt na realizowane przez Gremi świadczenia reklamowe oraz znaczące spadki sprzedaży prasy drukowanej. Jak podano w sprawozdaniu, spółka zorganizowała w pierwszej połowie marca biuro zastępcze na przedmieściach Warszawy na wypadek zamknięcia przez służby sanitarne biura w centrum miasta. Większość pracowników pracuje zdalnie.

Galeria: W obiektywie: koronawirus

(JSX, 23.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.