Złote Spinacze 2019 - Tytanowy Spinacz dla Big Picture
![](/images/contents/photo_59616_1575746477_big.jpg)
Konkurs Złote Spinacze skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce (fot. materiały prasowe)
W XVII edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy, w 31 kategoriach konkursowych.
Złote nagrody dostali:
PR produktu: Big Picture, Coca-Cola Poland za projekt: "Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater
Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa: Santander Bank Polska, Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska
Komunikacja wewnętrzna: 24/7Communication za McDonald’s Polska "Odkrywcy Jakości McDonald’s"
Event społeczny: Horeca Group za "#GdzieJestAndrzej? - ITAKA na Pol’and’rock"
Sustainability i CSR Communications: Be Communications, Roche Polska za projekt "Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!"
Social media: 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: "A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci"
Media Relations: Linkleaders, Grupa Pracuj, za "Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl"
Employer Branding: MJCC, McDonald's Polska, "McDonald’s ceni dojrzałość"
Content marketing-branded content: Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo,
"TransferGo: Generacja Euro"
Custom Publishing: Publicon, "Turn Your Public On": dzielenie się wiedzą działa!"
Sektor spożywczy: Big Picture, Coca-Cola Poland za projekt :"Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater
Kultura i media: 3PR Consulting, Manufaktura za projekt "Człowiek z manufaktury"
Medycyna i zdrowie: Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON, "#CośDoNichMam"
Przemysł i infrastruktura: MSL, ArcelorMittal Poland, "Jutro Bez Smogu – Drugie życie starych pieców"
Motoryzacja i transport: Cohn & Wolfe, "Wypożyczalnia choinek Volvo"
NGO i sektor publiczny: Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz… JESTEM, Havas Media, "Jeden dzień – wart całe życie"
Kreatywność: Imago Public Relations, Agencja 2012, "Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24"
Efektywność: Big Picture, Rak'n'roll, DDB, AVON, "#CośDoNichMam"
Research&Insight: Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja za
Raport "Klimat ryzyka" i kampania #niezaklinaj
![Press](/images/contents_blocks/photo_132168_1575746712_big.jpeg)
(fot. materiały prasowe)
W ramach konkursu Złote Spinacze, już po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: "A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci".
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla "Najlepszego w konkursie" - otrzymała go agencja Big Picture.
Ponadto zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski - prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).
![Press](/images/contents_blocks/photo_132169_1575746743_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
Podczas Gali przyznana została także nagroda redakcji Rp.pl, którą otrzymała agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt "Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!".
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w tegorocznej edycji konkursu odbyło się 6 grudnia. Pracom 80-osobowego jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska, senior corporate affairs manager z Grupy Żywiec.
![Press](/images/contents_blocks/photo_132171_1575746796_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
(AMS, 07.12.2019)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)