Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Pierwszy Polak bez wizy w USA" z "Wiadomości" to pracownik TVP

"Pierwszy polski obywatel bez wizy do USA" pracuje w TAI przy mediach społecznościowych (screen Wiadomosci.tvp.pl)

Marcin Bakalarski, bohater materiałów "Wiadomości" TVP 1 o pierwszym Polaku bez wizy w Stanach Zjednoczonych, pracuje w Telewizji Polskiej.

"Wiadomości" materiały Marcina Sawickiego o Marcinie Bakalarskim pokazały w poniedziałkowym i wtorkowym wydaniu. Widzowie mogli zobaczyć, jak Bakalarski wypełnia wniosek w systemie ESTA po północy w nocy z niedzieli na poniedziałek (w systemie można rejestrować się od 11 listopada), udaje się na lotnisko i leci do Stanów. Na miejscu bohater materiału był witany przez koszykarza Marcina Gortata. Bakalarskiemu towarzyszyła ekipa TVP. We wtorek Sawicki podczas wejścia na żywo z Los Angeles mówił, że to "historyczny i pełen emocji moment" i że "pierwszy w historii polski obywatel przekroczył granicę Stanów Zjednoczonych bez wizy". Dodał, że potwierdzili to amerykańscy urzędnicy.

W materiałach nie znalazła się informacja, że Marcin Bakalarski jest dziennikarzem TVP. Pracuje on w redakcji publicystyki Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i odpowiada za media społecznościowe.

Dziennikarze i użytkownicy Twittera po emisji materiału w "Wiadomościach" zarzucili TVP ustawkę. Dyrektor TAI Jarosław Olechowski zapewniał w tym serwisie społecznościowym, że lot pierwszego Polaka bez wizy do Stanów Zjednoczonych pokazany w "Wiadomościach" nią nie był. "Red. Bakalarski przeszedł standardową procedurę ESTA jak każdy podróżny. Materiał miał charakter poradnikowy, pokazujący co należy zrobić żeby polecieć do USA bez wizy" - poinformował Olechowski.

W rozmowie z "Presserwisem" Jarosław Olechowski potwierdził, że to TVP kupiła w poniedziałek Marcinowi Bakalarskiemu bilet do Stanów. Olechowski tłumaczył jednocześnie, że gdyby "Wiadomości" wysłały oficjalnie swojego dziennikarza, potrzebna byłaby mu wiza - z obowiązku jej posiadania zwolnione są bowiem tylko osoby podróżujące turystycznie.

Media, pisząc o sprawie, zwróciły uwagę, że Bakalarski w przeszłości był rzecznikiem PiS w Łowiczu, a także asystentem społecznym senatora Przemysława Błaszczyka i posła Marka Matuszewskiego (obaj z PiS). W 2011 roku kandydował do Sejmu z Kongresu Nowej Prawicy.

(KOZ, 14.11.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.