Dział:

Dodano: Listopad 05, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Transformacja T-Mobile w trzech etapach

Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska podczas prezentacji oferty Magenta 1

JAK OPERATOR KOMÓRKOWY STAŁ SIĘ DOSTAWCĄ USŁUG KONWERGENTNYCH

T-Mobile to dziś nie tylko operator komórkowy, ale i dostawca światłowodowego internetu, jak i treści wideo. Chce stać się operatorem pierwszego wyboru dla klientów i realną konkurencją dla graczy płatnej telewizji. Na jednym rachunku klienci mogą zapłacić za usługi głosowe, internetowe i wideo.

Dla firmy obecnej na polskim rynku od ponad 22 lat była to ogromna zmiana. Proces transformacji rozpoczął się w 2017 roku i został rozpisany na dwa lata. Na początek operator wprowadził usprawnienia w obszarze obsługi klienta i rozbudowy sieci sprzedaży. Operator wyremontował 300 sklepów i otworzył 120 nowych. Do pracy w call center i punktach zatrudnionych zostało tysiąc dodatkowych osób. Utworzony został również specjalny zespół do sprzedaży ICT. Dzięki nowej aplikacji mobilnej trzykrotnie przybyło użytkowników korzystających z tej formy komunikacji, a liczba połączeń na infolinię spadła o 15 proc. Wprowadzono również czaty online z konsultantami, a faktury zyskały nowy, łatwiejszy układ. Zmiany spowodowały wzrost wskaźnika TRI*M mierzącego satysfakcję, co dało T-Mobile pozycję lidera.

Press

Frederic Perron, członek zarządu T-Mobile Polska ds. rynku prywatnego, prezentujący zalety oferty konwergentnej

Drugim etapem było całkowite przebudowanie oferty domowego internetu oferowanego w oparciu o infrastrukturę mobilną (FMS), która z jednej strony stała się realną alternatywą dla łączy stacjonarnych, a z drugiej – była dostępna praktycznie dla każdego dzięki zasięgowi w całym kraju. Usługa dociera obecnie niemal do całej populacji kraju. W testach konsumenckich SpeedTest.pl T-Mobile dwa razy z rzędu w rocznych zestawieniach zwyciężył w obu kategoriach internetu mobilnego: ogólnej (3G/LTE) i LTE.

T-Mobile zawarł umowy na hurtowy dostęp do infrastruktury światłowodowej z firmami Orange i Nexera. Dodatkowo operator podpisał list intencyjny z siecią kablową Inea z Wielkopolski. W zasięgu światłowodu partnerów T-Mobile znajduje się blisko 1/3 gospodarstw domowych w Polsce.

Press

Piotr Bubak, dyrektor departamentu marketingu B2C w T-Mobile

Trzecim etapem było zaoferowanie oferty konwergentnej. Magenta 1 do sprzedaży trafiła pod koniec czerwca 2019 roku. To, oprócz nielimitowanych połączeń i wiadomości SMS i MMS, internet mobilny w telefonie, internet światłowodowy dla domu o przepustowości od 100 Mbps do 900 Mbps oraz dostęp do usług wideo takich jak Netflix, Amazon Prime Video (operator wprowadził serwis do oferty jako pierwszy w Polsce), Eleven Sports czy Ipla. Dodatkowo klienci mogą dokupić dekoder z systemem Android TV. Odbiornik ma wbudowany tuner DVB-T, umożliwiający odbiór blisko 30 bezpłatnych kanałów naziemnych. Wbudowany system Chromecast pozwala sterować i przesyłać treści na duży ekran za pomocą telefonu lub tabletu.

Badania przeprowadzone przez T-Mobile wykazały, że klienci nie chcą już mozolnie przewijać setek kanałów – chcą oglądać najlepsze treści, dostosowane do ich potrzeb. Udostępniona przez operatora oferta daje dostęp zarówno do filmów, sportu, jak i treści dla najmłodszych.

Press

FREDERIC PERRON PODCZAS WYDARZENIA INAUGURUJĄCEGO WDROŻENIE OFERTY KONWERGENTNEJ OPERATORA

Dane IAB Polska pokazują, że 39 proc. użytkowników smartfonów ogląda filmy i seriale z poziomu serwisów z materiałami wideo. Z kolei z badania agencji mediowej Wavemaker „Projekt Cyfrowizja IV” wynika, że już co czwarty konsument (24 proc.) rozważa rezygnację z opłaconej telewizji na rzecz usług SVoD. Dlatego T-Mobile postawił na partnerstwa ze światowymi i lokalnymi liderami treści wideo na żądanie.

T-Mobile dla oferty Magenta 1 przygotował nową linię komunikacyjną ATL i BTL, jak również połączył ją z kampanią prowadzoną pod hasłem „Bez nonsensów”. W promocję nowej oferty zaangażowali się również influencerzy.

Decyzja T-Mobile o przygotowaniu i uruchomieniu usług konwergentnych nie zmieniła innego strategicznego celu operatora – oferowania najwyżej jakości usług w oparciu o najlepszą sieć.

(05.11.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.