Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 10, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Edipresse ze stratą netto 9,91 mln zł, stawia na internet

W czerwcu Edipresse sprzedało Wydawnictwu Bauer trzy tytuły segmentu poradnikowego

Grupa kapitałowa Edipresse zanotowała w 2018 roku stratę netto w wysokości ponad 9,91 mln zł wobec zysku na poziomie 2,87 mln zł rok wcześniej. Przychody netto grupy wyniosły prawie 175,04 mln zł, rok wcześniej było to prawie 186 mln zł (spadek o 5,89 proc.) – wynika ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego spółki.

Przychody netto ze sprzedaży samego wydawnictwa Edipresse wyniosły w 2018 roku prawie 153,66 mln zł wobec 163 mln rok wcześniej. Strata netto wyniosła prawie 26,44 mln zł, w 2017 roku wydawnictwo zanotowało zysk na poziomie 7,45 mln zł. Edipresse utworzyło też odpis dla Ruchu SA w wysokości 8,34 mln zł. W grudniu 2018 roku spółka sprzedała Edipresse Holding sp. z o.o. spółki zależne: P&P sp. z o.o., Lincoln sp. z o.o. i Edipresse Kolekcje sp. z o.o. Jedyną spółką zależną Edipresse Polska SA pozostaje Edipresse Home sp. z o.o., wydająca m.in. serwis Niania.pl.

W sprawozdaniu zarząd zaznacza, że spółka "konsekwentnie skupia się na zwiększaniu przychodów z projektów internetowych i umacnianiu swojej pozycji rynkowej w tym sektorze. Priorytetem pozostaje utrzymanie silnej pozycji na rynku serwisów internetowych dostarczających przede wszystkim treści skierowane do kobiet". Edipresse chce skoncentrować się też na wybranych segmentach czasopism kobiecych: o znanych ludziach, true stories i czasopismach dla rodziców.

W czerwcu Edipresse sprzedało wszystkie swoje tytuły z segmentu poradnikowego (dwutygodniki "Przyjaciółka" i "Pani Domu" oraz miesięcznik "Poradnik Domowy") Wydawnictwu Bauer. W połowie listopada 2018 roku wydawnictwo zrezygnowało z miesięcznika "Be Active". 

– Wygląda na to, że bezpośrednią przyczyną pozbycia się części prasowej na rzecz Bauera było załamanie się przychodów firmy. Jeżeli w jednym roku jest zysk, a w drugim poważna strata, to jest jednak duży skok niewynikający z samego zachowania rynku w tym czasie – komentuje Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy.

– Rynek jest dość wymagający, są spadki, średnio dwucyfrowe. Najlepiej radzi sobie Bauer, z drugiej strony są nowe "małe" tytuły, począwszy od "Vogue". Jest gros wydawnictw, które będą radziły sobie coraz gorzej – komentuje Maciej Niepsuj, buying director w agencji mediowej MullenLowe MediaHub. – Sygnał polegający na sprzedaży części papierowych tytułów Bauerowi świadczy o tym, że papier przestaje być istotny dla Edipresse. Kobiece tytuły są do siebie podobne, nie ma czegoś takiego "wow" w portfolio, którym dysponuje Edipresse. Nie wydaje mi się, żeby odwrócenie się reklamodawców wynikało z niechęci do tytułów – dodaje.

Edipresse wydaje magazyny people ("Party. Życie Gwiazd", "Flesz. Gwiazdy & Styl"), luksusowe ("Viva!", "Uroda Życia", "Viva! Moda"), parentingowe (m.in. "Mamo To Ja", "Twoje Dziecko"), dla dzieci (m.in. "National Geographic Kids"), hobbystyczne, true stories, a także kulinarno-poradnikowe "Moje Smaki Życia" i tygodnik telewizyjny z sekcjami kulinarno-poradnikowymi "Kropka TV". Posiada też digitalowe brandy: Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo To Ja oraz Niania.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 10.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.