Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 16, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Browary w lipcu mniej wydały na reklamę

W lipcu tego roku firmy piwowarskie wydały na reklamę w mediach 24,8 mln zł – wynika z danych Expert Monitor. To o ponad 5 mln mniej niż w lipcu roku ubiegłym.

Najwięcej na reklamę w lipcu wydała Grupa Żywiec SA – 10,8 mln zł (w lipcu ub.r. 8 mln zł). Na drugim miejscu pod względem wydatków reklamowych jest Kompania Piwowarska SA – 7 mln zł (17 mln zł). – Nasze wydatki na reklamę ATL spadły, bo więcej zainwestowaliśmy w BTL i PR. Wprowadziliśmy na rynek nową markę Peroni, która w ogóle nie była reklamowana w tradycyjnych mediach. Promowaliśmy ją tylko za pomocą m.in. eventów skierowanych do wąskiej grupy klientów – tłumaczy Barbara Pleban, PR manager Kompanii Piwowarskiej. Na trzecim miejscu znalazł się Carlsberg Polska – 5 mln zł (3 mln zł). Aktywniejszy w lipcu tego roku był Browar Łomża, który wydał na reklamę 1,4 mln zł (153 tys. zł). Mniej natomiast w reklamę zainwestował Browar Belgia – 255 tys. zł (1,5 mln zł). Tradycyjnie browary najwięcej pieniędzy lokowały w telewizji – 20,5 mln zł (26,6 mln zł). Znacznie więcej zainwestowały w magazynach – 2,2 mln zł (1,5 mln zł) i w radiu – 1 mln zł (464 tys. zł). Spadły wydatki w gazetach – 1 mln zł (1,4 mln zł). Wyniki Expert Monitora zawierają dane cennikowe netto bez rabatów, uwzględniają wydatki browarów także na reklamę imprez kulturalnych i sportowych.

(MAZ, 16.08.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.