Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska testuje w swojej telewizji technologię reklamy online

Wirtualna Polska od miesiąca testuje w Telewizji WP technologię DAI (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska testuje w Telewizji WP w usłudze Pilot technologię DAI (dynamic ad insertion), która polega na zastąpieniu bloku reklamowego w telewizji linearnej reklamą wideo online. Wydawca liczy na to, że technologią zainteresuje innych nadawców.

DAI wdrożono w usłudze WP Pilot na kanale Telewizja WP. Każdy oglądający Telewizję WP widzi zupełnie inną reklamę podczas trwania standardowego bloku reklamowego.

Jak mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding, takie rozwiązanie przynosi korzyści dla widzów, ale przede wszystkim pozwala lepiej adresować ofertę dla reklamodawców, tj. są w stanie zastosować znany z internetu targeting oraz viewability, czyli rozliczanie się za rzeczywiście widzianą reklamę, co w telewizji jest niemożliwe.

Świderski zaznaczył, że technologia jest wykorzystywana w krajach Europy Zachodniej (np. w Wielkiej Brytanii) oraz w USA, gdzie udział takich reklam wzrósł z 0,6 do 3 proc. w 2019 roku. Jak podkreślił, dziś taka reklama dociera do 50 mln gospodarstw domowych w USA. - Miesiąc temu mieliśmy spotkanie w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji i otrzymaliśmy zgodę, aby testować usługę własnej telewizji – powiedział Świderski.

Dodał, że z technologii mogliby korzystać nadawcy telewizji kablowych i satelitarnych, którzy mają swoje dekodery, np. Cyfrowy Polsat i UPC, jednak do tego potrzebne są zmiany w przepisach.

(PD, 21.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mecz Piasta z Lechem miał w TVP 2 i TVP Sport 1,29 mln widzów

TVP w zakończonym sezonie 2018/2019 pokazała w sumie 11 spotkań Ekstraklasy (screen Ekstraklasa.org)

Mecze piłkarskiej Lotto Ekstraklasy w TVP 1 oglądało średnio 900 tys. widzów, w TVP 2 - 645 tys., a w TVP Sport - 283 tys. Niedzielne spotkanie Piast Gliwice - Lech Poznań, które dało klubowi ze Śląska tytuł mistrza Polski, przyciągnęło do TVP 2 i TVP Sport 1,29 mln widzów.

TVP w zakończonym sezonie 2018/2019 pokazała w sumie 11 spotkań Ekstraklasy, które były transmitowane w TVP 1 (cztery), TVP 2 (sześć) i TVP Sport (dziewięć). Spośród meczów transmitowanych w TVP 1 największą widownię zgromadziło spotkanie Legia Warszawa - Piast Gliwice, które 4 maja przyciągnęło 993 tys. widzów. W TVP 2 największym zainteresowaniem cieszył się mecz Wisła Kraków - Legia Warszawa 31 marca - 1,2 mln widzów.

Pod koniec 2018 roku TVP zapewniła sobie też prawa do pokazywania Ekstraklasy w dwóch kolejnych sezonach: 2019/2020 i 2020/2021 (w każdej kolejce jedno spotkanie).

Dane: Nielsen Audience Measurement za TVP.

(KOZ, 21.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.