Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Maj 17, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio poszerzy zasięg multipleksu radia cyfrowego

Zasięg ludnościowy multipleksu zwiększy się z ok. 55 proc. do ok. 68 proc.

Polskie Radio do końca roku poszerzy zasięg multipleksu radia cyfrowego. Wcześniej spółka zdecydowała się zamrozić proces cyfryzacji radia.

- Polskie Radio zamierza rozszerzyć obecny zasięg emisji cyfrowej DAB+ - zapowiada Monika Kuś, p.o. rzecznik prasowy spółki. Informuje, że zasięg ludnościowy zwiększy się z ok. 55 proc. do ok. 68 proc., a powierzchniowy - z ok. 33 proc. do ok. 47 proc. Na razie Kuś nie chce podać, w jakich miastach pojawią się nadajniki DAB+.

W 2016 roku proces cyfryzacji zamroziła ówczesna prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk. Nie uruchomiono wówczas zapowiadanej przez poprzedni zarząd spółki anteny dla seniorów ani nie uruchamiano emisji w kolejnych miastach zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem.

Z podziału abonamentu radiowo-telewizyjnego Polskie Radio otrzyma w 2019 roku 16,1 mln zł na radio cyfrowe – o 4,9 mln zł więcej, niż dostało w 2018 roku.

Polskie Radio w planach ma uruchomienie dwóch kolejnych rozgłośni nadających na multipleksie - rozgłośni poświęconej kanonom polskiej muzyki rozrywkowej oraz stacji dla kierowców. Anteny ruszą najwcześniej w 2020 roku.

Z danych GfK wynika, że w 2017 roku sprzedano w Polsce 22 tys. cyfrowych odbiorników radiowych DAB+ (o 3,8 proc. więcej, niż w 2016 roku).

Multipleks radia cyfrowego uruchomiono w 2013 roku. Nadają na nim rozgłośnie Polskiego Radia i spółek publicznej radiofonii regionalnej - stacje dostępne analogowo, a także radia dostępne tylko w internecie i cyfrowo - jak Czwórka, Polskie Radio Dzieciom i Radio Chopin.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 17.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.