Dział: INTERNET

Dodano: Maj 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Anna Lewandowska bardziej wpływowa w internecie niż Robert Lewandowski

Anna Lewandowska jest najbardziej wpływowa w kategorii Osoby Publiczne (screen: Youtube.com/Onet Rano)

See Bloggers Łódź wraz z InfluTool opublikowały zestawienie i analizę najbardziej wpływowych i angażujących twórców internetowych w 2018 roku - Ranking Polskich Influencerów.

Blogerka modowa Maffashion, czyli Julia Kuczyńska (2,1 mln fanów) została najbardziej wpływową osobą w kategorii Blogerzy. Pod uwagę w rankingu brana jest nie tylko liczba fanów, ale także liczba interakcji na post (dane są zbierane z kanałów społecznościowych twórców i na ich podstawie obliczany jest algorytm InfluScore). Tuż za Maffashion w zestawieniu jest kolejna blogerka modowa Jessica Mercedes (1,5 mln fanów), a na trzecim miejscu – Kwestia Smaku (756 tys. fanów).

Najbardziej wpływową Instagramerką jest Littlemooonster96, czyli Angelika Mucha (2,5 mln fanów). Na kolejnych miejscach są: Ola Nowak (877 tys. fanów) i Joanna Kuchta (1,3 mln fanów).

W kategorii Youtuberzy liderem jest Friz (2,6 mln fanów), a dalej są: Stuu Burton (8,3 mln fanów) i Sylwia Lipka (1,4 mln fanów).

Z kolei w kategorii Osoby Publiczne najbardziej wpływowa jest trenerka fitness Anna Lewandowska (3,6 mln fanów). Tuż za nią w zestawieniu jest jej mąż piłkarz Robert Lewandowski (24,5 mln fanów). Trzecie miejsce zajmuje trenerka fitness Ewa Chodakowska (3,8 mln fanów).

W raporcie uwzględniono również najbardziej wpływowych influencerów z podziałem na kategorie: Culture & Art (1. miejsce zajęła Samanta Lesiak), Design & DIY (Scraperka), Entertainment (Friz), Fashion & Beauty (Maffashion), Food (Kwestia Smaku), Gaming (Izak Live), Lifestyle (Paula Jagodzińska), Parenting (Szczesliva), Sport & Fitness (Anna Lewandowska), Travel (Tatromaniak).

Twórcy rankingu podkreślają, że miniony rok dla środowiska influencerów był dynamiczny - kreowano nowych twórców i powstawały nowe formaty, które z kolei trafiają do nowych grup odbiorców. "Obok blogerów, instagramerów czy youtuberów, których działania obserwowaliśmy w poprzednich edycjach rankingu, swoją obecność bardzo mocno zaznaczają gwiazdy sportu czy mediów tradycyjnych" - komentują w komunikacie prasowym Hubert Wydrych i Łukasz Zdrodowski z InfluTool.

See Bloggers Łódź jest festiwalem dla influencerów. Jego 7. edycja wraz z galą #Hashtagi Roku odbędzie się w dniach 7-9 czerwca.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 15.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media światowe o „Tylko nie mów nikomu”: dokument, który wstrząsnął Polską

Za AFP, Associated Press, EFE i Reuterem informacje o filmie Sekielskich przytoczyły media w Europie i obu Amerykach (screen YouTube/Sekielski)

Światowe media, komentując film braci Sekielskich "Tylko nie mów nikomu", zwracają uwagę, że tuż przed wyborami do Parlamentu Europejskiego sprawił, że poruszone w nim kwestie nabrały wymiaru politycznego.

"W kraju, w którym Kościół jest graczem politycznym", kwestie te mają kluczowe znaczenie przed wyborami - pisze Politico w europejskim wydaniu. Przypomina, że PiS ma na tyle bliskie związki z Kościołem, że jest często, zwłaszcza na prowincji, otwarcie popierany przez księży. Politico i BBC, pisząc o filmie, przypominają też sprawę Elżbiety Podleśnej i Matki Boskiej z tęczą.

"Dokument odsłaniający nadużycia seksualne księży głęboko wstrząsnął Polską" - pisze "The Washington Post", który podkreśla, że reakcje polskich hierarchów na film nie były jednoznaczne. Katolicki portal informacyjny Crux przytacza natomiast fragment rozmowy z polskim duchownym, który powiedział, że obawia się, iż "ten film to za mało, aby obudzić sumienie episkopatu". Francuski portal 20minutes prognozuje, że poruszenie, które wywołał ten film, może odbić się na wynikach wyborczych PiS, który zawarł "sojusz z episkopatem". Włoski dziennik "Il Giornale" kładzie nacisk na to, że niektórzy polscy duchowni "odmówili komentarza lub, jak arcybiskup Sławoj Głódź, zabarykadowali się za uwagą »nie widziałem tego filmu«".

AFP zwraca z kolei uwagę, że film skłania do postawienia pytania "o reakcje papieża Jana Pawła II podczas jego długiego pontyfikatu" na skandale związane z pedofilią wśród duchownych. Według agencji EFE dokument "stawia rząd Morawieckiego, który bardzo zabiega o poparcie Kościoła, w delikatnej sytuacji przed wyborami europejskimi". Za AFP, Associated Press, EFE i Reuterem informacje o filmie Sekielskich przytoczyły media w Europie i obu Amerykach.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MC, 15.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.