Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

NBC uruchomi serwis streamingowy, podwaja inwestycje w seriale

Platforma streamingowa NBC będzie konkurować m.in. z Amazon Video i Netfliksem (fot. Alex Haney/ Unsplash)

NBC uruchomi w przyszłym roku serwis streamingowy, a na razie podwaja inwestycje w komediowe seriale telewizyjne z nadzieją na pozyskanie lojalnych widzów – poinformował zarząd NBC Entertainment.

Nie podano żadnych szczegółów dotyczących serwisu streamingowego, który ma wystartować na początku 2020 roku. NBC Entertainment ma zamiar przyciągnąć najlepszych twórców seriali, oferując im na przykład, tak jak Netflix, możliwość realizowania dłuższych odcinków.

Platforma streamingowa NBC będzie konkurować z Amazon Video, WarnerMedia, Disney + i Netfliksem.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MC, 14.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyfrowy Polsat z wyższymi przychodami i zyskiem

Sprawozdanie finansowe Cyfrowego Polsatu za pierwszy kwartał 2019 roku sporządzono według standardu rachunkowości MSSF16. Rok wcześniej stosowano MSSF17 (fot. materiały prasowe)

Cyfrowy Polsat zanotował w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost przychodów we wszystkich segmentach działalności, przy jednoczesnym wzroście zysku netto. Grupa zwiększyła również swój udział w rynku reklamy telewizyjnej, mimo spadku nakładów.

Przychody grupy Cyfrowy Polsat w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły 2,791,6 mld zł wobec 2,345,9 w roku 2018. Wyższe wpływy pozwoliły osiągnąć o 1,7 proc. wyższy wskaźnik zysku netto, który wyniósł 297,3 mln zł (akcjonariuszom jednostki dominującej przypadło 291,9 mln zł zysku netto).

Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych wzrosły o 253,8 mln zł, czyli o 18,8 proc. do 1,606 mld zł. Przychody hurtowe wzrosły o 136,8 mln zł (wzrost o 21,5 proc.), do 772,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły o 29,9 mln zł (wzrost o 9,4 proc.), do 347,4 mln zł.

Cyfrowy Polsat zwiększył również udział w rynku reklamowym, mimo spadku nakładów na reklamę telewizyjną.

-Według szacunków (...) wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły ok. 965 mln zł i spadły rok do roku o 3,1 proc. Szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2019 roku wyniósł 28 proc. i wzrósł o 1 pkt. proc. w porównaniu do 27 proc. w pierwszym kwartale 2018 roku. - napisano w raporcie.

Wydatki inwestycyjne Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale wyniosły 359,9 mln zł wobec 174,4 mln zł w analogicznym okresie ub. r.

Sprawozdanie finansowe Cyfrowego Polsatu za pierwszy kwartał 2019 roku sporządzono według standardu rachunkowości MSSF16 (rok wcześniej stosowano MSSF17).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(BIG, 14.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.