Dział: INTERNET

Dodano: Maj 13, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agnieszka Rowicka menedżerem serwisów showbiz w WP - ma odpowiadać za Pudelka

Agnieszka Rowicka od 2013 roku była związana z Agorą (fot. materiały prasowe)

Agnieszka Rowicka objęła nowe stanowisko menedżera ds. rozwoju serwisów showbiz w Wirtualnej Polsce. Do WP przeszła z Agory, gdzie była redaktor naczelną serwisu Plotek.pl.

Agnieszka Rowicka będzie odpowiedzialna za opracowanie strategii i rozwój serwisu Pudelek.pl oraz formatów wideo. Będzie raportować do Anny Gumkowskiej, dyrektor zarządzającej obszaru rozrywka i kultura (wcześniej w Agorze była dyrektor działu wideo i szefową działu lifestyle).

Rowicka od 2013 roku była redaktorem i wydawcą Plotek.pl, a w 2015 roku została redaktor naczelną serwisu. Od marca do września 2018 roku była również szefową redakcji rozrywkowych Gazeta.pl, odpowiadała za wyniki serwisów Kultura.gazeta.pl oraz Buzz.gazeta.pl. Po jej odejściu z Agory na początku maja redaktor naczelną Plotek.pl została Wiktoria Jakubowska.

(PD, 13.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kontynuacja "Tylko nie mów nikomu" jeszcze w tym roku

Jeszcze przed założeniem zbiórki Tomasz Sekielski proponował polskim stacjom współpracę przy produkcji (screen: Youtube.com/SEKIELSKI)

Twórcy „Tylko nie mów nikomu” zapowiadają jeszcze w tym roku kontynuację. Są też otwarci na rozmowy z telewizjami w sprawie udostępnienia produkcji, która od soboty do wtorku rano miała ponad 11 mln wyświetleń na YouTube. Eksperci podkreślają, że braciom Sekielskim udało się wprowadzić trudny tematu do głównego nurtu. 

Film, który powstał dzięki zbiórce w serwisie crowdfundingowym, od soboty dostępny jest tylko w serwisie YouTube. Twórcy są jednak otwarci na przekazanie go ogólnopolskiej stacji i to bezpłatnie. – Uważam, że tym filmem gwarantujemy oglądalność, więc jedyne, czego oczekujemy, to korzystna godzina emisji, na przykład prime time – mówi Marek Sekielski, producent „Tylko nie mów nikomu”. Zaznacza, że dotychczas takiej propozycji twórcy nie dostali. 

Jeszcze przed założeniem zbiórki Tomasz Sekielski proponował polskim stacjom współpracę przy produkcji. Nie chce jednak zdradzać ich nazw. – Jest to dla mnie jakaś satysfakcja, że dzisiaj mogą się zastanawiać, czy nie popełnili błędu. Z drugiej strony cieszę się, że z tych rozmów nic nie wyszło, bo mogliśmy pracować bez nacisków i presji przy zbiórce przez internet – przyznaje. Wkrótce mają być gotowe wersje angielska i hiszpańska.

Twórcy filmu poinformowali, że w trakcie prac zgłosiło się do nich wiele ofiar księży pedofilów, których historie nie znalazły się w dokumencie. Dotarli też do nowych dowodów. Podjęli więc decyzję o nakręceniu kontynuacji. – Teraz jeszcze nie jestem w stanie określić konkretnej daty. Mamy już część materiału nagraną, musimy zrobić trochę dokrętek, nie zajmie to tyle samo czasu co praca nad „Tylko nie mów nikomu” – mówi „Presserwisowi” Tomasz Sekielski. 

"Tylko nie mów nikomu" jak seriale na Netfliksie

Reporter Marcin Kącki z „Gazety Wyborczej” przypomina, że media od lat informują o sprawach pedofilii w Kościele. Naliczył ok. 35 reportaży na ten temat opublikowanych tylko w „Dużym Formacie”, reporterskim dodatku do „GW”. Jego zdaniem do sukcesu produkcji Sekielskich przysłużyła się forma. 

– Do słowa doszedł obraz. To świetne, rzetelne dziennikarstwo telewizyjne. Obawiam się jednak, że dokument Sekielskiego stanie się elementem rozrywki. Widzowie oglądają go podobnie jak seriale na Netfliksie. Żeby po tym filmie coś się w polskim Kościele zmieniło, hierarchowie musieliby odczuć na plecach presję społeczeństwa, na przykład ludzie masowo zaczęliby ogłaszać, że nie dają na tacę albo nie puszczą dzieci do komunii. Tak się jednak nie stanie, bo korzenie Kościoła katolickiego wciąż tkwią zbyt głęboko w kulturze życia Polaków. Strategia Kościoła to przeczekać i przetrwać – uważa Kącki. 

Zdaniem Andrzeja Stankiewicza z Onetu dziennikarzom podejmującym temat pedofilii, nie tylko w Kościele, będzie teraz łatwiej poruszać tego typu historie. – Twórcom udało się wprowadzić trudny i delikatny temat do głównego nurtu. Przedstawili go w skondensowanej formie oraz pokazali konkretne sytuacje i osoby. Kościół musiał się ugiąć i zmienić swoją dotychczasową retorykę – mówi Stankiewicz. Jego zdaniem film może dodać odwagi dziennikarzom, również tym lokalnym. – Sekielski pokazał, że są tematy ważne, ale omijane, bo dziennikarze potrzebują więcej czasu na ich przygotowanie. Film jest też sygnałem, że ludzie są gotowi finansować ważne tematy. A Sekielski udowodnił, że duże pieniądze w rękach wiarygodnego dziennikarza potrafią zdziałać cuda – ocenia Stankiewicz.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(SK, PAZ, 14.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.