Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat liderem oglądalności w kwietniu, TVP 1 dopiero czwarta

(fot. Pixabay.com)

W kwietniu Polsat i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w porównaniu z kwietniem 2018 roku. TVP 1 była dopiero czwartą stacją pod względem oglądalności.

W grupie ogólnej Polsat uzyskał 10,73 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 10,47 proc. w kwietniu 2018 roku. Z tzw. wielkiej czwórki wynik rok do roku poprawiła również TVP 2 - z 8,34 proc. do 8,66 proc. TVN uzyskał 8,6 proc., podczas gdy rok wcześniej - 9,41 proc. Poza podium wypadła TVP 1, która zmniejszyła udział z 8,79 proc. do 8,42 proc.

Piąty pod względem oglądalności był TVN 24 z udziałem na poziomie 4,64 proc. wobec 4,11 proc. przed rokiem. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji w minionym miesiącu znalazły się także: TV 4 - 3,95 proc. (spadek z 4,64 proc.), TV Puls - 3,8 proc. (wzrost z 3,74 proc.), TVP Info - 3,44 proc. (rok temu również 3,44 proc.), TVN Siedem - 3,25 proc. (wzrost z 3,15 proc.) i TTV - 2,21 proc. (spadek z 2,24 proc.)

W grupie komercyjnej Polsat prowadził, zdobywając 11,6 proc., wobec 11,64 proc. proc. w kwietniu 2018 roku. Udział TVN zmniejszył się z 12,3 proc. do 11,23 proc. TVP 2 poprawił wynik z 6,87 proc. do 7,34 proc., a TVP 1 zanotował niewielki spadek - z 5,38 proc. do 5,35 proc.

Dalej były: TV Puls - 4,13 proc. (spadek z 4,17 proc.), TVN Siedem - 3,95 proc. (wzrost z 3,37 proc.), TV 4 - 3,67 proc. (spadek z 4,34 proc.), TTV - 3,42 proc. (wzrost z 3,03 proc.), TVN 24 - 2,98 proc. (wzrost z 2,1 proc.) i Puls 2 - 2,18 proc. (wzrost z 2,1 proc.).

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 06.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po awansie Holeckiej na szefową "Wiadomości", media nie pochwaliły jej ani razu

Media tradycyjne pisały o Danucie Holeckiej negatywnie lub neutralnie (screen Wiadomosci.tvp.pl)

W pierwszych dniach od podpisania przez Danutę Holecką umowy dotyczącej awansu na redaktor naczelną "Wiadomości" Telewizji Polskiej w mediach tradycyjnych nie pojawił się ani jeden pozytywny materiał na ten temat. 

Danuta Holecka podpisała umowę z TVP w środę 24 kwietnia. Jak policzył dla nas Press-Service Monitoring Mediów, w okresie od 24 do 29 kwietnia na temat Danuty Holeckiej w kontekście Telewizji Polskiej pojawiło się 179 publikacji w mediach tradycyjnych, z czego 160 materiałów pochodziło z serwisów internetowych, a 19 z prasy. Wydźwięk tych publikacji był jedynie negatywny (36) lub neutralny (143). 

Na temat nowej szefowej "Wiadomości" więcej pisano w mediach społecznościowych - pojawiło się 761 wpisów. Najwięcej publikowano na Facebooku (647) i Twitterze (110). W social mediach pozytywne komentarze przewyższały negatywne - odpowiednio było ich 225 i 90. 

Wiesława Gałązki, specjalisty ds. marketingu politycznego, nie dziwi, że media tradycyjne nie wypowiadały się pozytywnie na temat Holeckiej. - Każdy, kto zna prawo prasowe, nie oceni Danuty Holeckiej pozytywnie, a w najlepszym przypadku przemilczy sprawę - mówi Gałązka. Jak awans na szefową "Wiadomości" może wpłynąć na jej wizerunek? - Danuta Holecka ma już zły wizerunek wywołany modelem programowym "Wiadomości", których jest twarzą. Awans na szefową tego programu nie ma znaczenia, ponieważ zarówno ona, jak i Krzysztof Ziemiec będą już niemal zawsze kojarzeni jako prezenterzy telewizji propagandowej - komentuje Gałązka. 

Podobnego zdania jest Maciej Myśliwiec, medioznawca z agencji doradztwa reklamowego Social Sky. - Danuta Holecka kojarzy się z upolitycznianiem mediów, gdyż wielokrotnie nie wykazywała obiektywizmu w stosunku do oponentów politycznych, więc jej awans nie jest postrzegany przez media pozytywnie - stwierdza Myśliwiec. Medioznawca zwraca też uwagę na małe zainteresowanie osobą Holeckiej w mediach społecznościowych. - Chociaż tu przeważały wpisy pozytywne, nie było ich jednak dużo, a przecież prawa strona jest bardzo aktywna w social mediach - dodaje Myśliwiec.

(IKO, 06.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.