Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 1,8 mln widzów gromadzi w TVP 2 "Szansa na sukces"

Program "Szansa na sukces. Opole 2019" prowadzi Artur Orzech (screen Vod.tvp.pl)

Muzyczny talent show "Szansa na sukces", który po blisko siedmiu latach wrócił do Telewizji Polskiej, ogląda w TVP 2 średnio 1,79 mln widzów.

Program "Szansa na sukces. Opole 2019" można oglądać w Dwójce w niedziele o 15.15, od 7 kwietnia (dodatkowy odcinek pokazano w Poniedziałek Wielkanocny 22 kwietnia). Emitując ten talent show, TVP 2 zdobywa 18,09 proc. udziału w rynku - więcej od Polsatu (9,58 proc.), TVN (5,25 proc.) i TVP 1 (3,42 proc.). W grupie komercyjnej udział Dwójki jest jednak znacznie niższy i wynosi 11,81 proc.

"Szansę na sukces. Opole 2019" prowadzi dziennikarz muzyczny Artur Orzech (dawniej gospodarzem był Wojciech Mann). Nagrodą główną dla zwycięzcy programu będzie udział w konkursie Debiuty podczas 56. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 24.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W mediach sondaże jednej firmy publikowane w tym samym dniu różnią się

Kantar Polska różnice w swoich sondażach publikowanych w tym samym czasie tłumaczy zastosowaniem innych metod badawczych przez dwa różne zespoły (fot. Pixabay)

TVN i tygodnik "Polityka" 17 kwietnia opublikowały sondaże preferencji wyborczych. Mimo że ukazały się one tego samego dnia i przeprowadzała je jedna firma Kantar Polska, wyniki się różniły. Kantar tłumaczy to zastosowaniem innych metod badawczych przez dwa różne zespoły.

W sondażu przeprowadzonym przez Kantar Polska dla tygodnika "Polityka", który ukazał się w wydaniu z 17 kwietnia, poparcie dla PiS wynosiło 35 proc., a dla Koalicji Europejskiej - 23 proc. Tego samego dnia badanie Kantar Polska dla "Faktów" TVN i TVN 24 wskazało poparcie dla PiS 38 proc., a dla Koalicji Europejskiej - 35 proc. 

– Rozbieżność między badaniami wynika z innej metodologii. W przypadku TVN ankieterzy dopytywali niezdecydowanych, a w sondażu dla "Polityki", jeżeli ktoś udzielił odpowiedzi "nie wiem", ankieter od razu ją zapisywał – tłumaczy Urszula Krassowska, account director w Kantar Public. W rozmowie z serwisem OKO.press Krassowska dodała, że różnice w metodach badawczych biorą się stąd, że firma Kantar Polska ma dwa niezależne zespoły badawcze (używające wcześniej odrębnych nazw: Kantar Millward Brown i Kantar Public), które stosują różną metodologię.

– Takie rozbieżności w sondażach podawanych przez media wprowadzają zamieszanie. Należy pamiętać, że większość ludzi przyjmie je bezrefleksyjnie, bez zwracania uwagi na kwestie dotyczące metodologii - mówi Wojciech Jabłoński, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

(JSX, BIG, 24.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.