"The New York Times" sprzedaje reklamy w oparciu o nastroje czytelników
"NYT" zapowiada, że zastosuje innowacje na szerszą skalę (fot. Pixabay)
"The New York Times" przetestował program zamieszczania reklam przy artykułach w internecie w oparciu o reakcje emocjonalne, jakie tekst wywołuje u czytelnika.
Dziennik przeprowadził już 50 kampanii opartych na tym założeniu i zapewnia, że okazały się one sukcesem finansowym. "NYT" odmówił jednak podania informacji dotyczących dochodów z tych kampanii.
Wdrożona przez dziennik metoda wykorzystuje sztuczną inteligencję, algorytmy i naukową analizę danych. Pozwala też unikać zamieszczania reklam w tekstach budzących negatywne emocje. "NYT" zapowiada, że zastosuje tę innowację na szerszą skalę.
Dziennik i reklamodawcy mogą mierzyć liczbę odsłon reklam i na razie dane wskazują na to, że zamieszczanie spotów reklamowych w oparciu o emocje czytelników daje o 80 proc. więcej odsłon niż przy behawioralnym targetowaniu odbiorców.
(MC, 11.04.2019)