Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The New York Times" sprzedaje reklamy w oparciu o nastroje czytelników

"NYT" zapowiada, że zastosuje innowacje na szerszą skalę (fot. Pixabay)

"The New York Times" przetestował program zamieszczania reklam przy artykułach w internecie w oparciu o reakcje emocjonalne, jakie tekst wywołuje u czytelnika.

Dziennik przeprowadził już 50 kampanii opartych na tym założeniu i zapewnia, że okazały się one sukcesem finansowym. "NYT" odmówił jednak podania informacji dotyczących dochodów z tych kampanii.

Wdrożona przez dziennik metoda wykorzystuje sztuczną inteligencję, algorytmy i naukową analizę danych. Pozwala też unikać zamieszczania reklam w tekstach budzących negatywne emocje. "NYT" zapowiada, że zastosuje tę innowację na szerszą skalę.

Dziennik i reklamodawcy mogą mierzyć liczbę odsłon reklam i na razie dane wskazują na to, że zamieszczanie spotów reklamowych w oparciu o emocje czytelników daje o 80 proc. więcej odsłon niż przy behawioralnym targetowaniu odbiorców.

(MC, 11.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.