W TVP skoki oglądało mniej widzów niż w poprzednim sezonie, w Eurosporcie więcej
Zawody Pucharu Świata transmitowane były w TVP, TVP Sport i Eurosporcie (fot. Eurosport/ Getty Images)
Zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w sezonie 2018/2019 oglądało w TVP 1 średnio 3,55 mln widzów - o 947,4 tys. mniej niż w poprzednim sezonie. W TVP Sport skoki śledziło średnio 698,4 tys. widzów. Wzrosła widownia PŚ w Eurosporcie.
Najwięcej widzów (5,37 mln) zgromadziła w Jedynce transmisja zawodów we włoskim Predazzo (13 stycznia). W czołówce pod względem liczby widzów znalazły się też konkursy w niemieckim Oberstdorfie (5,18 mln widzów; 3 lutego) i austriackim Bischofshofen (4,95 mln widzów; 6 stycznia).
Puchar Świata oglądać można było także w TVP Sport, do którego transmisje zawodów przyciągały średnio 698,4 tys. widzów. W poprzednim sezonie kanał ten pokazał jedynie konkursy w Wiśle i Zakopanem, a także mistrzostwa świata w lotach narciarskich.
Ze sprzedaży reklam przy Pucharze Świata TVP 1 i TVP Sport uzyskały łącznie 66,2 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Puchar Świata w skokach narciarskich pokazywały też Eurosport 1 i Eurosport 2. Zawody w tych kanałach oglądało średnio 715,9 tys. widzów (o 103,5 tys. więcej niż w poprzednim sezonie).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 27.03.2019)