Dział: RADIO

Dodano: Marzec 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adrian Klarenbach prowadzącym "Komentarz dnia" w radiowej Jedynce

Adrian Klarenbach prowadzi także programy w Polskim Radiu 24 i TVP Info (screen YouTube/ TVP Info)

Dziennikarz TVP Info Adrian Klarenbach dołącza do grona prowadzących "Komentarz dnia" w Programie I Polskiego Radia.

Adrian Klarenbach zadebiutuje jako gospodarz audycji w czwartek. Prawdopodobnie będzie jej prowadzącym raz w tygodniu. Klarenbach pozostaje autorem popołudniowej "Rozmowy PR24" w Polskim Radiu 24. Z kolei w TVP Info prowadzi "Minęła 8" i "Minęła 20".

"Komentarz dnia" wprowadziła na początku marca do ramówki Jedynki nowa dyrektor anteny Agnieszka Kamińska. Program emitowany jest od poniedziałku do piątku o 15.30.

(KOZ, 20.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Marzec 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zbigniew Jakubas nadal zainteresowany Eurozetem

"Gdyby Eurozet był na sprzedaż, to nie wykluczam swojego zainteresowania" - powiedział Zbigniew Jakubas w rozmowie z PAP Biznes (screen Youtube.com/inwestorzy.tv)

Zbigniew Jakubas sygnalizuje, że nadal jest zainteresowany zakupem Eurozetu. Zdaniem naszych rozmówców biznesmen może liczyć na to, że przejęcie właściciela Radia Zet przez Agorę zostanie zablokowane przez UOKiK, gdyby PiS wygrało jesienne wybory. 

W lutym Agora poinformowała o zakupie 40 proc. udziałów w Eurozecie, pozostałe 60 proc. trafiło do czeskiej spółki SFS Ventures, w której udziały ma pośrednio amerykański fundusz Media Development Investment Fund (mniejszościowy akcjonariusz Agory). Agora zapłaciła 130,8 mln zł i ma opcję nabycia pozostałych udziałów w okresie od roku do trzech lat od zawarcia umowy.

Transakcja od początku jest krytykowana przez posłów PiS. Wczoraj złożyli oni w tej sprawie interpelację do premiera. Argumentują, że podział struktury właścicielskiej "może mieć charakter pozorny", a w rzeczywistości to Agora będzie sprawować "całkowitą kontrolę nad nabytymi udziałami". Posłowie, m.in. Krzysztof Czabański i Elżbieta Kruk z Rady Mediów Narodowych, twierdzą, że transakcja może doprowadzić do dominacji Agory na rynku, "co jest zagrożeniem dla pluralizmu mediów". Pytają premiera m.in. o działania odpowiednich organów, w tym UOKiK. 

Tego samego dnia biznesmen Zbigniew Jakubas, który także zabiegał o przejęcie Eurozetu, powiedział PAP Biznes: "Gdyby Eurozet był na sprzedaż, to nie wykluczam swojego zainteresowania. Mam nadzieję, że wyniki stacji nie ucierpią na zamieszaniu wokół transakcji". 

Z Jakubasem nie udało nam się skontaktować. Agora nie chce komentować jego słów. Z kolei w źródłach zbliżonych do Eurozetu słyszymy, że scenariusz, w którym PiS wygrywa jesienne wybory, może oznaczać, że Agora będzie musiała wycofać się z transakcji. 

– Jeżeli PiS wygra jesienne wybory, to pierwszą rzeczą, którą się zajmie, będzie kwestia wolności mediów w Polsce. Agora będzie jednym z przypadków, ale to samo będzie dotyczyło wszystkich innych – mówi nam prezes domu mediowego OMD Jakub Bierzyński. Jego zdaniem istnieje duża szansa, że UOKiK wyda wtedy negatywną decyzję w sprawie przejęcia Eurozetu, na co właśnie może liczyć Jakubas.

– A jeśli nie, to może zostać wydane takie prawo, że Agora będzie musiała oddać Eurozet. Co to za problem w krótkim czasie przeforsować prawo dekoncentracyjne? – mówi Bierzyński. 

Juliusz Braun z Rady Mediów Narodowych w rozmowie z "Presserwisem" zwraca uwagę, że zgoda UOKiK byłaby wymagana tylko wtedy, gdyby Agora była większościowym udziałowcem Eurozetu. Obecnie, jak podkreśla, nie ma podstaw, by zakazać transakcji, skoro większościowym udziałowcem jest czeska firma, która w Polsce jest nieobecna. – PiS ma obsesję na punkcie Agory i to jest główny powód – mówi Braun.

(PD, PAP, 20.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.