TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 19, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TalentMedia przejmuje LifeTube

"Połączony podmiot będzie liderem promocji w YouTube w Polsce" - zaznacza prezes Mediacap Jacek Olechowski (screen YouTube/ inwestorzy.tv)

TalentMedia (spółka należąca do Mediacap) za 9,2 mln zł przejmuje większościowy pakiet w spółce LT Group, która jest właścicielem sieci LifeTube.

Jak podał Mediacap w komunikacie giełdowym, spółka TalentMedia przejęła 79,05 proc. udziałów LT Group od funduszu NGU należącego do Altus TFI. Płatność została rozłożona na dwie transze: w ciągu siedmiu dni ma zostać wpłacone 500 tys. zł, a większość kwoty powinna być uiszczona do 18 lipca 2019 roku. Umowę podpisano 18 marca. Mediacap podaje, że "nabycie udziałów zostanie sfinansowane ze środków własnych TalentMedia oraz finansowania dłużnego".

LT Group prowadzi działalność w zakresie influencer marketingu, a należąca do niej sieć partnerska LifeTube zrzesza ponad 500 kanałów YouTube. W 2018 roku spółka miała 29,8 mln złotych przychodu ze sprzedaży i 0,7 mln złotych EBITDA.

Z kolei TalentMedia w roku 2018 wypracowała według szacunków Zarządu około 20 mln złotych przychodu ze sprzedaży i 1,1 mln złotych EBITDA.

"Już dziś YouTube jest najczęściej używaną platformą socialmediową w Polsce, z której korzysta ok. 20 mln osób. Ten rynek świetnie się rozwija, co widać po wzrostach biznesu TalentMedia. Inwestycja w ten biznes to dla nas naturalny ruch. Połączony podmiot będzie liderem promocji w YouTube w Polsce - wzmocni się nasza pozycja i dodatkowo zrealizujemy szereg synergii operacyjnych" - uzasadnia transakcję prezes Mediacap Jacek Olechowski.

Łącznie TalentMedia i Lifetube mają 640 zrzeszonych kanałów na YouTubie z ponad 120 mln subskrypcji, które średnio miały ok. 800 mln wyświetleń miesięcznie.

(IKO, 19.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.