Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Parkiet.com jako jedyny z serwisów dzienników ze wzrostem w lutym

W lutym serwis Parkiet.com odwiedziło 205,45 tys. internautów (screen: Parkiet.com)

Spośród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich w lutym jedynie Parkiet.com (Gremi Media) zanotował procentowy wzrost liczby użytkowników. Najwięcej czasu internauci spędzili na stronie Przegladsportowy.pl (RAS Polska) – wynika z danych Gemius/PBI.

W lutym serwis Parkiet.com odwiedziło 205,45 tys. internautów, o 1,48 proc. więcej w porównaniu ze styczniem. Pozostały serwisy dzienników miały mniej użytkowników niż w styczniu, ale to naturalne, bo luty to miesiąc o trzy dni krótszy.

Liderem w zestawieniu była Wyborcza.pl – 7,12 mln użytkowników (spadek o 14,71 proc. w porównaniu ze styczniem). Dalej znalazły się serwisy: Se.pl (ZPR Media) – 6,62 mln (spadek o 7,22 proc.), Fakt.pl (RAS Polska) – 6,26 mln (spadek o 18,47 proc.), Rp.pl (Gremi Media) – 4,05 mln (spadek o 10,71 proc.), Dziennik.pl (Infor Biznes) – 2,57 mln (spadek o 7,69 proc.), Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) – 2,45 mln (spadek o 14,95 proc.), Przegladsportowy.pl (RAS Polska) – 2,27 mln (spadek o 26,68 proc.), Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) – 1,19 mln (spadek o 18,66 proc.), Pb.pl (Bonnier Business Polska) – 435,57 tys. (spadek o 29,05 proc.).

W porównaniu z lutym 2018 roku użytkowników zyskały Wyborcza.pl (wzrost o 16,39 proc.), Se.pl (o 19,80 proc.), Rp.pl (o 33,42 proc.), Dziennik.pl (o 10,35 proc.) i Parkiet.com (o 46,53 proc.). Straciły z kolei Fakt.pl (spadek o 4,22 proc.), Gazetaprawna.pl (o 8,28 proc.), Przegladsportowy.pl (o 30,48 proc.), Polskatimes.pl (o 56 proc.) i Pb.pl (o 29,16 proc.).

Pod względem średniego czasu korzystania z serwisu na użytkownika liderem w lutym był Przeladsporotwy.pl z wynikiem 35 minut i 37 sekund - to o niemal minutę mniej w porównaniu ze styczniem. Na drugim miejscu był Pb.pl – 23 minuty i 45 sekund, a na trzecim Fakt.pl – 16 minut i 34 sekundy. (PD)

(PD, 14.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google w ub.r. usunął ponad 2 mld reklam naruszających zasady

Google wprowadził w ub.r. 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw (fot. Pixabay.com)

W ubiegłym roku Google usunął 2,3 mld reklam naruszających standardy firmy i zamknął prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści wątpliwej jakości. Firma wprowadziła również 31 nowych standardów reklamowych, mających zredukować liczbę oszustw – poinformował koncern w corocznym raporcie „Trust & Safety in Ads”.

Jak podano, spośród 2,3 mld usuniętych reklam prawie 207 tys. oferowało odsprzedaż biletów, ponad 531 tys. było ogłoszeniami o poręczeniach za kaucją, a ok. 58,8 mln wyłudzało informacje za pomocą tzw. phishingu (zdobywanie danych za pomocą podstępu). Średnio usuwano ich ponad 6 milionów dziennie.

Scott Spencer, szef segmentu Sustainable Ads w Google, podał w komunikacie, że w ub.r. pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją, ośrodki odwykowe.

Oprócz tego wprowadzono 330 nowych kryteriów pozwalających na wykrywanie niebezpiecznych reklam już na poziomie strony. Spencer zapewnia, że dzięki zastosowaniu kombinacji ręcznej moderacji i uczenia maszynowego usunięto reklamy z blisko 28 mln witryn. Z kolei z sieci reklamowej zniknęło prawie 734 tys. wydawców i deweloperów, a reklamy zostały zablokowane w blisko 1,5 mln aplikacji.

W raporcie podano również, że Google w ramach walki z dezinformacją i witrynami o wątpliwej wiarygodności usunął reklamy naruszające jego politykę, związane z publikacją treści fałszywych lub nienawistnych z ok. 1,2 mln stron, ponad 22 tys. aplikacji i prawie 15 tys. witryn dostępnych w sieci reklamowej koncernu. Z powodu naruszenia reguł dotyczących treści „niebezpiecznych i obraźliwych” reklamy zostały zdjęte z prawie 74 tys. stron, zlikwidowano ok. 190 tys. reklam. Standardy obejmują m.in. zakaz szerzenia nienawiści.

Google nie podaje danych dotyczących lokalnych rynków.

(PD, 15.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.