Dział: KSIążKI

Dodano: Marzec 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej”

Press

Miles Young

Wydawnictwo Arkady
Warszawa 2018

Bez względu na czas, miejsce i technologie konwencja reklamy się nie zmienia – wciąż ma docierać do klienta i przekonać do zakupu produktów czy usług. Young napisał de facto podręcznik, jak tworzyć skuteczną komunikację w dobie internetu.

Najpierw tłumaczy mechanizmy reklamy dawnej analogowej i nowej cyfrowej, a potem pokazuje, że zasady są praktycznie te same, tylko narzędzia inne. W 18 rozdziałach opisuje ewolucję; wyjaśnia, czym właściwie jest reklama cyfrowa. Krok po kroku na przykładach pokazuje, jak tworzyć dobrą reklamę w dobie internetu i social mediów. Pokazuje zarówno możliwości, jak i konieczności nowoczesnej reklamy, a wnioski opiera na najnowszych badaniach naukowych i wiedzy płynącej z doświadczenia. Young uczy też, jak się przebić w szumie medialnym, który jego zdaniem jest wyzwaniem dla nowoczesnej komunikacji.

Miles Young zęby zjadł na reklamie. Pracował i wciąż pracuje (choć już nie operacyjnie) w Ogilvy. Od pierwszej strony czujemy więc, że nie pisał tego teoretyk, tylko doświadczony reklamiarz. Pokusił się też o stworzenie 13 prognoz dla branży. Według niego np. słowo „cyfrowy” zniknie. Przestaniemy bowiem dzielić świat na on- i offline.

Jego książka przeznaczona jest dla tych, którzy już pracują w reklamie, ale chcą robić to lepiej. Ale też dla tych, którzy myślą o karierze w branży, lecz nim podejmą decyzję, będą chcieli ją lepiej zrozumieć.

(AMS, 15.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: internet

Dział: KSIążKI

Dodano: Kwiecień 30, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Dom z dwiema wieżami”

Press

Maciej Zaremba Bielawski

Karakter
Kraków 2018 

Każda wydana w Polsce książka tego wybitnego szwedzko-polskiego dziennikarza jest wydarzeniem. W poprzednich udowodnił, że jest doskonałym dziennikarzem śledczym, wnikliwym obserwatorem i bezkompromisowym człowiekiem. „Dom z dwiema wieżami” to opowieść o losach rodziny Zaremby Bielawskiego. 

„»Wyjeżdżamy. Jestem Żydówką«. Po polsku to tylko trzy słowa. Mija sekunda i słyszę, jak mówię: »Jasne, mamusiu. Wyjeżdżamy«”. Tak autor opisuje moment, w którym dowiaduje się, że jego 18-letnie życie w Polsce właśnie się kończy, a on z braćmi muszą zostawić nie tylko ojca, ale też kraj, w którym się wychowali. To on wybiera Szwecję, bo Stany Zjednoczone są według niego zbyt banalne. W dodatku nie podoba mu się amerykańska literatura, której zresztą w tamtych czasach nie zna, tak samo jak szwedzkiej. Decydując za braci, że wszyscy wyjeżdżają, przyszły wybitny dziennikarz mówi jeszcze do mamy: „Tylko wiesz co, mamusiu, powinnaś była to powiedzieć w odwrotnej kolejności”.

To książka o trudnej, dziwnej rodzinie, o negocjowaniu między dwojgiem rodziców, z których jedno już nie kocha drugiego, o nieumiejętności poradzenia sobie z samym sobą po latach, gdy widzimy, jak byliśmy niedojrzali. Zaremba Bielawski tak wspomina, gdy po 45 latach przeczytał ponownie list wysłany mu przez ojca przed śmiercią: „To nie jest płacz. Wyję. Teraz już widzę, o czym to jest. Nie o tym, o czym zdaje się opowiadać – błędach, które popełnił jako młody lekarz. On pisze o nas. Synach, których spłodził na poniewierkę na obczyźnie. Bo nie potrafił jej odmówić. Bo nie rozpoznał jej demonów”. 

To książka napisana jednocześnie bezwzględnie i z czułością. Powinien ją zabrać na wakacje każdy, kto ma problem z uczuciami. Może nie wróci opalony, ale na pewno bogatszy.  

CP

Pozostałe tematy weekendowe

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.