Dział: INTERNET

Dodano: Luty 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska kupuje sieć Wakacyjny Świat za 6,4 mln zł

Dariusz Górny, prezes spółki Wakacje.pl, zostanie przewodniczącym rady nadzorczej Travel Network Solutions (fot. materiały prasowe)

Spółka Wakacje.pl, należąca do Wirtualna Polska Holding, za 6,4 mln zł kupiła 100 proc. udziałów spółki Travel Network Solutions, właściciela sieci franczyzowej Wakacyjny Świat. W ocenie analityka rynek turystyki zorganizowanej jest rozdrobniony, więc jest okazja do wykreowania wyraźnego lidera.

Wakacyjny Świat to sieć powstała w 2012 roku, obecnie liczy 103 salony. Jak poinformowano w komunikacie, po tej transakcji do grupy Wakacje.pl będzie należeć ponad 350 biur stacjonarnych, działających pod szyldami Wakacje.pl, My Travel i Wakacyjny Świat, co stanowi 70 proc. krajowego rynku salonów sieci agencyjnych. Część salonów Wakacyjnego Świata jest zlokalizowana w miejscowościach, gdzie Wakacje.pl ani My Travel nie są obecne.

Prezesem spółki Travel Network Solutions zostanie Damian Ozga, twórca My Travel i dyrektor zarządzający siecią franczyzową i produktem w Wakacje.pl. Wiceprezesem zarządu pozostanie Jolanta Kołodziejczyk, a Andrzej Studnicki, dotychczasowy prezes Wakacyjnego Świata, wejdzie do rady nadzorczej spółki, którą pokieruje Dariusz Górny, prezes Wakacje.pl.

Do Wirtualna Polska Holding należą już marki: Wakacje.pl, My Travel, Parklot.pl, Nocowanie.pl i Eholiday.pl. Grupa jest również mniejszościowym udziałowcem spółki eSky.pl.

W ocenie Pawła Szpigla, analityka z domu maklerskiego mBanku, przejęcie przez WP Travel Network Solutions to kolejny krok w ramach poszerzania zasięgu na rynku turystyki online i wpisuje się w strategię Grupy, która buduje zasięgi na kilku polach tematycznych. – WP już ma w swojej ofercie wiele serwisów branżowych. Spółka najwyraźniej jest zadowolona z zakupu Wakacje.pl, dlatego dalej rozszerza działalność w tym obszarze. A w przypadku turystyki zorganizowanej rynek jest rozdrobniony, więc okazja do wykreowania wyraźnego lidera na rynku jest duża – komentuje ekspert.

Grupa Wirtualna Polska Holding w trzech kwartałach 2018 roku osiągnęła 49,4 mln zł zysku netto (30,3 mln zł w tym samym okresie 2017 roku) przy przychodach sprzedażowych 393,8 mln zł (wzrost o 21,1 proc.). W segmencie internetowym przychody sprzedażowe wyniosły 383,1 mln zł (wzrost o 18,5 proc. rok do roku). Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 21,5 proc., do 127,3 mln zł.

Galeria: Sony World Photography Awards 2019 - National Awards

(PD, 27.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.