Dział: PRASA

Dodano: Luty 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rozliczenie kampanii: PiS wydało więcej na plakaty, KO na internet

Czas na złożenie sprawozdań finansowych komitety miały do 4 lutego (screen YouTube.com/Patryk Jaki - oficjalny)

Prawo i Sprawiedliwość wydało więcej na billboardy i plakaty, a Koalicja Obywatelska na reklamę w internecie – wynika z rozliczeń kampanii samorządowej 2018 roku, do których dotarło Radio Zet.

Jak podał dziennikarz radia Mariusz Gierszewski, na billboardy i plakaty PiS wydało 12,5 mln zł, KO (czyli koalicja Platformy Obywatelskiej, Nowoczesnej i Inicjatywy Polska) – 9 mln zł, a Polskie Stronnictwo Ludowe – 3,4 mln zł.

Na reklamę w internecie KO przeznaczyła 2,5 mln zł, PiS – 2,07 mln zł, a PSL – 0,6 mln zł.

Wydatki na prasę w przypadku PiS wyniosły 2,3 mln zł, KO – 1,4 mln zł, PSL – 1,8 mln zł.

Na obsługę emisji ogłoszeń wyborczych w radiu PiS przeznaczyło 0,5 mln zł, KO – 0,24 mln zł, PSL – 0,26 mln zł. Natomiast w telewizji PiS wydało 2,7 mln zł, KO – 0,6 mln, a PSL – 0,3 mln zł.

– Termin składania sprawozdań finansowych z kampanii minął 4 lutego. Teraz będą poddane badaniu, które potrwa trzy miesiące. Po tym czasie zostaną opublikowane w internecie i wszyscy będą mogli z nimi się zapoznać – informuje "Presserwis" Maciej Dąbrówka z Państwowej Komisji Wyborczej.

(KW, 15.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.