Dział: PRASA

Dodano: Luty 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Akt oskarżenia w sprawie strzałów w gdyńskiej siedzibie Thomson Reuters

Do strzelaniny doszło w listopadzie 2017 roku w gdyńskiej siedzibie Thomson Reuters (screen Tvn24.pl)

Gdańska prokuratura skierowała do sądu aktu oskarżenia w sprawie 32-latka, który dwa lata temu oddał strzały w siedzibie Thomson Reuters w Gdyni.

We wtorek poinformowano, że w śledztwie obywatelowi Białorusi zmieniono zarzut z usiłowania zabójstwa na „narażenie pokrzywdzonego na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu poprzez oddanie w jego kierunku dwóch strzałów”. Grozi mu do trzech lat więzienia.

W listopadzie 2017 roku 32-letni dziś Stsiapan S. przyszedł do pracy w gdyńskiej siedzibie Thomson Reuters z bronią, na którą miał pozwolenie (trenuje strzelectwo sportowe). Pistolet zauważył pracownik firmy administrującej budynkiem. „Pomiędzy mężczyznami doszło do wymiany zdań i szarpaniny, w trakcie której oskarżony oddał dwa strzały w kierunku pokrzywdzonego” – poinformowała Grażyna Wawryniuk, rzeczniczka prokuratury okręgowej w Gdańsku.

Do biurowca wezwano policję, która zatrzymała Stsiapana S. Mężczyzna wyjaśniał, że chciał odzyskać broń, która dostała się w niepowołane ręce.

(PAP, PAZ, 06.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Węgierski prorządowy dziennik przejął nazwę po zamkniętym „Magyar Nemzet”

„Magyar Idoek” przejął od „Magyar Nemzet” także szatę graficzną (screen Magyarnemzet.hu)

Prorządowy „Magyar Idoek” od środy ukazuje się jako „Magyar Nemzet”, przejmując nazwę i szatę graficzną zamkniętego w zeszłym roku dziennika, który w ostatnich latach reprezentował linię krytyczną wobec węgierskiego rządu.

Założony w 1938 roku „Magyar Nemzet” przestał się ukazywać w kwietniu 2018 roku, gdy finansujący go biznesmen Lajos Simicska wycofał się z mediów.

Simicska był przez wiele lat blisko związany z rządzącym Fideszem i należące do niego media reprezentowały linię tej partii, dopóki cztery lata temu stosunki biznesmena z premierem Węgier Viktorem Orbanem gwałtownie się nie pogorszyły. Wtedy media te zmieniły kierunek na krytyczny wobec rządu. Podczas kampanii przed wyborami parlamentarnymi z 8 kwietnia 2018 roku "Magyar Nemzet" publikował m.in. wiele artykułów poświęconych korupcji w szeregach Fideszu.

Po przygniatającym zwycięstwie koalicji rządzącej w wyborach Simicska podjął decyzję o wycofaniu się z mediów. Zostały zamknięte nie tylko "Magyar Nemzet", ale też tygodnik "Heti Valasz" i rozgłośnia Lanchid Radio, a telewizja Hir TV została sprzedana i reprezentuje obecnie linię rządu.

Dziennik „Magyar Idoek” zaczął się ukazywać w 2015 roku. Tworzyła go m.in. grupa dziennikarzy, którzy odeszli z „Magyar Nemzet” po przyjęciu przezeń opozycyjnej linii.

Zapowiadając zmianę nazwy z „Magyar Idoek” na „Magyar Nemzet”, redakcja podkreślała, że nie będzie to miało wpływu na treść gazety.

(PAP, PAZ, 06.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.