Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Abstra w 2018 roku miała 8,24 mln zł przychodu

Olek Wandzel, Cezary Jóźwik, Rafał Masny i Robert Pasut z Abstra (fot. materiały prasowe)

Abstra, producent treści wideo na YouTube (należy do prowadzących kanał Abstrachuje.tv), zakończyła 2018 rok z 8,24 mln zł przychodów reklamowych, co oznacza prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2017 rokiem – wynika ze sprawozdania firmy przedstawionego na konferencji prasowej.

Na poziomie wyniku EBIT spółka ma 2,3 mln zł straty, co tłumaczy inwestycjami. W 2018 roku firma zrealizowała ponad 100 kampanii, a produkcje Abstra uzyskały 567 mln wyświetleń. 33 proc. jej przychodów (2,72 mln zł) pochodziło z kanału Abstrachuje.tv, 16 proc. (1,33 mln zł) z kanału Beksy, a 11 proc. (0,91 mln zł) z Nieprzygotowani. 

- Jeszcze nie wszystkie kanały są rentowne, ale coraz szybkiej dochodzimy do tego. Chcemy, aby nowe kanały stawały się rentowne już w drugim kwartale działania – mówił na środowej konferencji Olek Wandzel, VP sales marketing Abstra.

Abstra jest producentem 15 kanałów na YouTube, z czego pięć powstało w 2018 roku (Michał Sieńkowski, Maksymalnie, Klara Kontra Świat, Do Roboty, W Karolach Głównych). W 2019 roku Abstra zamierza zwiększ liczbę kanałów, tworzyć kanały partnerskie i realizować produkcje zewnętrzne (w ub.r. firma wyprodukowała dla Onetu program sportowy "Prosto w Szczenę").

Abstra powstała w 2016 roku – została założona przez Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta, twórców kanału Abstarchuje.tv. Obecnie w firmie pracuje ponad 90 osób.

(IKO, 24.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Interia.pl w kampanii zachęca do walki z mową nienawiści

Akcja Interii ma związek z nasilającymi się nienawistnymi komentarzami w internecie po zabójstwie prezydenta Gdańska (fot. materiały prasowe)

Portal Interia.pl ruszył z kampanią wspierającą walkę z mową nienawiści w polskim internecie. Jej celem jest zwrócenie uwagi na zjawisko hejtu w internecie oraz pokazanie, jak reagować na mowę nienawiści.

Portal wyłączył możliwość komentowania artykułów w serwisie Fakty.interia.pl w związku z nasilającymi się nienawistnymi komentarzami, których liczba znacznie wzrosła po zabójstwie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

W ramach rozpoczętej kampanii redakcja Faktów Interii przygotowała materiały, w których razem ze specjalistami analizują zjawisko oraz możliwości przeciwdziałania mowie nienawiści w polskim internecie.

We wszystkich serwisach Interii w sekcjach komentarzy pojawią się ramki informujące o akcji i zachęcające użytkowników do zgłaszania przejawów mowy nienawiści we wpisach internautów.

(PD, 24.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.