Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Odwołany program Bierzyńskiego z Biedroniem, któremu doradza

Dzsiejszy program "Bierzyński na żywca" miał być nagrany wcześniej, ale ostatecznie został odwołany (fot. materiały prasowe WP)

Dzisiejszym gościem autorskiego programu Jakuba Bierzyńskiego w Wirtualnej Polsce miał być Robert Biedroń, polityk, były prezydent Słupska, któremu autor doradza. Wczoraj wieczorem zapadła decyzja o odwołaniu programu, kolejny "Bierzyński na żywca" za tydzień.

Jakub Bierzyński, prezes Grupy OMD Poland, w popołudniowej rozmowie z "Presserwisem" nie widział nic niestosownego w zaproszeniu Biedronia. – Ci, co krytykują mój wybór, z pewnością nie znają formuły programu. Polega on na tym, że to widzowie zadają pytania, a prowadzący ma niewielkie pole manewru. Więc o żadnej manipulacji przy promowaniu kogokolwiek nie może być mowy – powiedział. 

Dodał, że nigdy nie ukrywał tego, że współpracuje z Biedroniem. – "Presserwis" jest pierwszy, który zadał mi pytanie o naturę tej współpracy. Robert Biedroń nie jest klientem ani moim, ani OMD, nie biorę od niego żadnych pieniędzy, doradzam mu społecznie. Dlatego, że wierzę w jego działania. Więc nie można powiedzieć, że promuję w programie swojego klienta, bo Robert Biedroń nim nie jest – powiedział.

Tomasz Machała, wiceprezes ds. produktu wydawniczego Wirtualnej Polski, nie chciał komentować tej sytuacji. Michał Siegieda, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski, w popołudniowej rozmowie z nami podkreślał, że Bierzyński nie jest dziennikarzem, a WP nigdy nie udawała, że jest inaczej. Przyznał jednak, że wtorkowy "Bierzyński na żywca" wyjątkowo będzie nagrany wcześniej. – Po to, by w razie potrzeby móc go wyedytować i usunąć ewentualne fragmenty promujące Roberta Biedronia – powiedział.

Ostatecznie wczoraj przed godziną 20 zapadła decyzja, że programu Bierzyńskiego z udziałem Biedronia nie będzie. – To była wspólna decyzja WP i Jakuba Bierzyńskiego – przekonywał Siegieda. – Doszliśmy do wniosku, że to sytuacja niekomfortowa dla wszystkich i nie ma co tworzyć sytuacji, którą ktoś mógłby uznać za dwuznaczną – powiedział Bierzyński.

Program "Bierzyński na żywca" jest emitowany na stronie głównej WP.pl, w serwisie WP Opinie i w mediach społecznościowych we wtorki o godzinie 12.

(AMS, 22.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wystartował serwis 300gospodarka.pl

Najważniejszym produktem 300gospodarka.pl jest codzienny newsletter „300sekund” (screen: 300gospodarka.pl)

Uruchomiono serwis gospodarczy 300gospodarka.pl, nowy projekt współzałożyciela i szefa 300polityka.pl Łukasza Mężyka. Dyrektorem zarządzającym jest Michał Łukasz Kamiński, a redaktorem naczelnym Daniel Rząsa.

Nowy serwis zapowiedziano na początku grudnia. W październiku została zarejestrowana 300gospodarka sp. z o.o., której dyrektorem zarządzającym jest Michał Łukasz Kamiński – były asystent i doradca w gabinecie politycznym Mateusza Morawieckiego w Ministerstwie Rozwoju oraz doradca w kancelarii premiera. Był także analitykiem w "Polityce Insight". Mężyk został członkiem zarządu nowej spółki.

Redaktorem naczelnym serwisu został Daniel Rząsa. Wcześniej był związany z Google News Lab, gdzie pełnił funkcję teaching fellow. Był także m.in. reporterem w „Citywire” i „HFMWeek” w Londynie, szefem redakcji Forsal.pl i zastępcą kierownika działu Biznes w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Wśród autorów 300gospodarka.pl są Maryjka Szurowska i Marcin Zakrzewski. Szurowska przez trzy lata była związana z „Gazetą Bankową”. Wcześniej współpracowała m.in. z Polskim Radiem 24, Energetyka24.com i "Polityką Insight". Z kolei Zakrzewski pracował m.in. w PwC oraz w Ministerstwie Finansów. W przyszłości planowana jest dalsza rekrutacja.

Serwis został podzielony na kilka sekcji: 300sekund, Live, Newsy, Analizy, Wywiady, Wykres Dnia oraz Rankingi. Jak mówi nam redaktor naczelny Daniel Rząsa, najważniejszym produktem serwisu jest "300sekund", czyli codzienny newsletter zawierający m.in. przegląd polskich i zagranicznych mediów. Pozostałe sekcje będą jeszcze rozwijane.

Pytany o dalsze plany rozwoju serwisu odpowiada: – Mamy określoną koncepcję i strategię. Natomiast na tym etapie nie chcę zdradzać szczegółów.

(PD, 22.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.