Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 12, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zbigniew Jakubas potwierdza, że chce kupić Radio Zet

(fot. materiały prasowe Eurozet)

Polski inwestor Zbigniew Jakubas chce przejąć od Czech Media Invest Radio ZET - informuje serwis Money.pl.

Jakubas w rozmowie z serwisem potwierdził, że w piątek złożył Czechom swoją ofertę. Stwierdził także, że oczekuje rozstrzygnięcia sprawy już w przyszłym tygodniu.

O tym, że Jakubas jest zainteresowany kupnem Eurozetu informowaliśmy w "Presserwisie" na początku roku. Ofertę miała złożyć Mennica Polska, której Jakubas jest udziałowcem. Jednak zarówno Mennica, jak i należąca do biznesmena firma Multico oficjalnie temu zaprzeczały.

Zbigniew Jakubas kilka lat temu wycofał się z rynku mediów. Był właścicielem m.in. "Kuriera Lubelskiego", "Życia Warszawy", miesięcznika "Sukces" i lubelskiego Radia Puls. W zestawieniu najbogatszych Polaków miesięcznika "Forbes" Jakubas był w 2018 roku na 18. miejscu. Magazyn oszacował jego majątek na 1,5 mld zł.

Wcześniej informowaliśmy, że wśród chętnych do zakupu Eurozet są m.in. Fratria, Grupa ZPR Media, Agora i PMPG Polskie Media

Czech Media Invest w 2018 roku za 73 mln euro przejął od francuskiej grupy Lagardère Eurozet oraz rozgłośnie w Czechach, Rumunii i na Słowacji.

(PD, 12.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radiowa Jedynka z najniższą słuchalnością w historii Radio Track

Audycja "Sygnały dnia" w radiowej Jedynce (screen: Youtube.com/Polskie Radio)

Słuchalność Programu I Polskiego Radia spadła poniżej 6 proc. W czwartym kwartale ub.r. rozgłośnia uzyskała 5,9 proc. udziału w czasie słuchania. W tym samym okresie największy wzrost słuchalności odnotowała stacja RMF Classic.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar Millward Brown, w fali październik-grudzień najwyższy udział w czasie słuchania - 26 proc. - osiągnął RMF FM. Rozgłośnia zanotowała spadek z 26,6 proc. Słuchalność Radia Zet rok do roku wzrosła z 12,4 proc. do 12,7 proc. Z kolei największe spadki odnotowały Program I Polskiego Radia - z 6,9 proc. do 5,9 proc., oraz Program III - z 6,1 proc. do 5,6 proc.

Wśród rozgłośni ponadregionalnych pozycję lidera umocniło Radio Vox FM, które zwiększyło udział z 3,8 proc. do 4,0 proc. Wyniki rok do roku poprawiły także: Tok FM (z 2 proc do 2,1 proc.) i RMF Classic (z 1,3 proc. do 1,7 proc., największy wzrost w zestawieniu). Słuchalność zmniejszyły z kolei Radio Maryja - z 1,9 proc. do 1,8 proc. oraz Antyradio – z 1,9 proc. do 1,8 proc. Udziały Polskiego Radia 24 i Muzo.fm pozostały bez zmian (kolejno 0,6 proc i 0,3 proc.).

Najchętniej słuchana sieć - Eska - zmniejszyła słuchalność z 7,7 proc. do 7,3 proc. Wśród sieci radiowych wyniki poprawiły rok do roku: Radio Plus (z 2,2 proc. do 2,3 proc.), Radio Wawa (z 1,5 proc. do 1,6 proc.), Radio Pogoda (z 0,9 proc. do 1,1 proc.), Meloradio (z 0,7 proc. do 1 proc.) i Rock Radio (z 0,3 proc. do 0,4 proc.). Udziały zmniejszyły za to rozgłośnie Audytorium 17 (z 5,5 proc. do 5,3 proc.), RMF Maxxx (z 3,5 proc. do 3,4 proc.) i Złote Przeboje (z 3 proc. do 2,9 proc.). Chilli Zet zanotowało słuchalność na niezmiennym poziomie 0,3 proc.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PD, 14.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo