LifeTube: najdłużej oglądane są vlogi lifestylowe
Vlogi lifestylowe mają najdłuższy średni czas oglądania - wynika z raportu przygotowanego przez sieć partnerską LifeTube, która po raz pierwszy przeanalizowała należące do niej kanały tematyczne na YouTube pod względem kluczowych wartości ilościowych.
Z raportu "Influencer marketing na YouTube (2019)" wynika, że vlogi lifestylowe wyświetlane są na YouTube średnio przez ponad siedem minut. Tymczasem najniższy wskaźnik zaangażowania widzów ma kategoria Beauty, ale jednocześnie ma ona najwyższy wskaźnik ROI ze współpracy z markami.
Raport obejmuje ponad 11 tys. materiałów wideo opublikowanych przez polskich youtuberów zrzeszonych w ramach LifeTube (fot. materiały prasowe)
Z analizy wynika też, że najrzadziej publikowane są odcinki na kanałach popularnonaukowych, bo średnio co 10 dni. Najczęściej - co dwa dni - publikują swoje materiały twórcy gamingowi.
Raport obejmuje ponad 11 tys. materiałów wideo opublikowanych przez polskich youtuberów zrzeszonych w sieci partnerskiej LifeTube (w okresie styczeń-maj 2018 roku, na 431 kanałach YouTube). Wyodrębniono sześć kategorii tematycznych (rozrywka, gaming, beauty, edukacja, lifestyle, hobby), które przeanalizowano pod względem średniej długości filmu, czasu oglądania, liczby subskrypcji, engagement rate, liczby publikowanych filmów i procentu pozytywnych ocen pod filmem.
(IKO, 04.01.2019)