Spotify w Polsce w 2017 roku z wyższym zyskiem netto, ale z dużo niższymi przychodami
Spotify w Polsce posumowała wyniki finansowe za rok 2017 (fot. Pixabay.com)
W 2017 roku muzyczna platforma streamingowa Spotify zanotowała w Polsce 93,1 tys. zł zysku netto przy przychodach z rzędu 2,1 mln zł - wynika ze sprawozdania finansowego złożonego przez spółkę Spotify Poland w KRS.
Dla porównania, w 2016 roku spółka miała 48,4 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 27,1 mln zł.
Spadek przychodów jest wynikiem przeniesienia w listopadzie 2016 roku odpowiedzialności za zarządzanie subskrypcjami premium ze Spotify Poland do szwedzkiego Spotify AB. Obecnie spółka w Polsce odpowiada jedynie za sprzedaż usług reklamowych.
Z dokumentów wynika, że w 2017 roku mocno spadły również koszty związane z opłatami licencyjnymi – do 882,7 tys. zł z 25,9 mln zł w 2016 roku. Wzrosły za to koszty za usługi marketingowe i PR - z 164,7 tys. zł do 594,2 tys. zł oraz za obsługę systemu płatniczego - z 84,3 tys. zł do 291,3 tys. zł.
Spółka Spotify Poland została założona na początku 2012 roku.
(PD, 31.12.2018)