MPG zbadał rynek telewizyjny
26.07.2006, 08:55
MPG Inteligence, jednostka badawcza należąca do grupy MPG, przeprowadził badanie dotyczące rozwoju telewizji. Ma ono określić wyzwania, jakie stoją przed rynkiem reklamowym w związku ze zmieniającym się rynkiem telewizyjnym.
Badanie ”Future od TV” zostało przeprowadzone w dziewięciu krajach (m.in. Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii). Składało się z części ilościowej i jakościowej. Najpierw zbierano dane o rynku, głównych jego graczach i dostępnej ofercie, a następnie informacje o specyfice konsumentów w danym kraju. W każdym z krajów przeprowadzono wywiady ze specjalistami z największych stacji na temat ich planów na przyszłość. Wyniki badań wykazały, że rynek telewizyjny rozwija się szybciej niż inne media, przede wszystkim wprowadza nowe technologie (m.in. wideo na żądanie, Personal Video Recorder). Spowodują one zmianę reklam w tym medium. Spoty w tradycyjnych blokach reklamowych stracą na znaczeniu, bo nowe technologie pozwalają na ich omijanie. Podsumowanie wyników badań nastąpi w październiku. Wtedy też pojawią się wnioski na temat działań, które będą podejmowały domy mediowe MPG, aby dostosować się do zmieniającego się rynku TV.(MAZ, 26.07.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










