Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grzegorz Sroczyński ma stały felieton na Gazeta.pl

Felietony Grzegorza Sroczyńskiego publikowane są na Gazeta.pl w każdą niedzielę (fot. archiwum prywatne)

„Tydzień Sroczyńskiego” to nowy cykl felietonów na Gazeta.pl (Agora).

W każdą niedzielę Grzegorz Sroczyński na Gazeta.pl podsumowuje wydarzenia mijającego tygodnia i komentuje jedno, które było najważniejsze.

Sroczyński do września kierował działem Opinie Gazeta.pl. Dział został zawieszony z powodu napięć, jakie miał generować w relacjach z „Gazetą Wyborczą”. Ostatnio Sroczyński przeprowadzał wywiady dla portalu.

(PD, 11.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Showmax będzie dostępny w Polsce tylko do końca stycznia

Showmax, który wyprodukował m.in. serial "Rojst", będzie dostępny w Polsce do końca stycznia (fot. KOZ)

Południowoafrykański koncern Naspers zdecydował o zamknięciu w Polsce z końcem stycznia 2019 roku serwisu subskrypcyjnego Showmax - dowiedział się "Presserwis".

"31 stycznia 2019 Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna" - napisano w oświadczeniu przesłanym "Presserwisowi" we wtorek przez Magdalenę Marzec, communications manager Showmax w Polsce.

"Jest to następstwem strategicznej decyzji właściciela Showmax - Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax" - wyjaśnia firma. Dodaje, że  wprowadzi MultiChoiceGroup na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem.

"Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa" - tłumaczy koncern. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoiceGroup.

Showmax zadebiutował w Polsce 15 lutego 2017 roku. Dyrektorem zarządzającym został Maciej Sojka, wcześniej head of video partnerships w Google, prezes platformy N i prezes TVN 24. W zespole znaleźli się m.in. odpowiedzialny za marketing Grzegorz Esz (były członek zarządu UPC Polska), za ofertę programową – Jerzy Dzięgielewski (poprzednio Viacom International Media Networks i HBO Polska), a za HR - Roman Szczepanik (wcześniej Ringier Axel Springer Polska).

Przedstawiciele Showmaksa nie ujawniali, ilu subskrybentów ma on w Polsce. Serwis wyprodukował m.in. serial satyryczny "Ucho prezesa", pięcioodcinkowy serial "Rojst" z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem oraz polską wersję amerykańskiego show "Saturday Night Live". Miesięczny dostęp do Showmaksa kosztuje 19,99 zł (ostatnio cenę z 29,99 zł do 19,90 zł obniżył konkurencyjny HBO Go).

Stronę Showmax.com - według badania PBI/Gemius - w listopadzie odwiedziło 654,8 tys. użytkowników. Dla porównania np. Netflix.com - 2,86 mln, a Vod.pl - 4 mln.

Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do października wartość cennikowa kampanii Showmaksa wyniosła 13,1 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej - 39,3 mln zł. Showmax współpracuje z domem mediowym PHD i agencją reklamową Bridge2fun.

Według sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym polska spółka Showmax CEE w roku obrotowym kwiecień 2017 - marzec 2018 miała 1,4 mln zł zysku netto przy przychodach 19,21 mln zł.

(KOZ, 12.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo