Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama wyborcza w USA największym bodźcem dla rynku od ośmiu lat

(fot. Pixabay.com)

Amerykańskie listopadowe wybory środka kadencji sprawiły, że na rynek reklamowy trafiło dodatkowe 4 mld dol., o 40 proc. więcej niż w roku 2014 – podaje portal Campaignlive.

Było to tak silnym bodźcem dla rynku w USA, że oczekuje się, iż w sumie dochód z reklam wzrośnie w tym roku o 7,2 proc. i wyniesie 208 mld dol. Dynamika rynku spadnie jednak w 2019 roku, kiedy to zabraknie takich wydarzeń jak wybory, do 2,5 proc.

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku do 552 mld dol.; największy, dwucyfrowy wzrost odnotowany będzie w Chinach (12 proc.), Rosji (14 proc.) i Indiach (14 proc.).

(MC, 04.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nike reklamodawcą roku według AdAge

Jedną z bohaterek reklamy Nike "Dream Crazy" była tenisistka Serena Williams (screen: Youtube.com/Nike)

Magazyn AdAge reklamodawcą roku 2018 ogłosił firmę Nike, za odważną decyzję, by twarzą jej kampanii został Colin Kaepernick. Reklama wywołała wiele kontrowersji, ale została bardzo dobrze przyjęta przez fanów sportowca i zwolenników marki. 

Magazyn wyróżnił też inne firmy, wśród których znalazła się Coca-Cola, za odwagę, by zainwestować w kampanię reklamową podupadającej marki Diet Coke; MedMen, firma sprzedająca marihuanę, za wszechstronną promocję produktu, który w wielu amerykańskich stanach pozostaje nielegalny.

Wytwórnia Warner Bros. została wyróżniona za kampanię, która przyczyniła się do sukcesu ryzykownej produkcji, jaką był film „Crazy Rich Asians”. Linię kosmetyków Fenty Beauty, którą stworzyła Rihanna wraz z grupą LVMH, AdAge docenił za znakomite wykorzystanie w reklamie mediów społecznościowych i portali handlowych.

Wśród wyróżnionych znalazły się też: firma Epic Games za kampanię gry "Fortnite," której darmowa wersja przyciągnęła 125 mln użytkowników na całym świecie; NBA – za skuteczną walkę o przyciągnięcie młodych fanów koszykówki; Salesforce – globalna firma specjalizująca się w zarządzaniu relacjami z klientami (CRM) – za niekonwencjonalny marketing i wykorzystywanie takich wydarzeń jak konferencja Dreamforce w San Francisco, która przyciąga około 170 tys. profesjonalistów.

AdAge podaje, że największym globalnym reklamodawcą został Samsung, który w minionym roku wydał na reklamę 11,2 mld dol. Dalej były: Tencent Holding, 21st Century Fox, Adidas, Aeon, Alibaba, Alphabet (Google), Amazon, America Movil, American Express, Astellas Pharma, Anheuser-Busch, Apple, i AT&T.

(MC, 05.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo