Reklama wyborcza w USA największym bodźcem dla rynku od ośmiu lat
04.12.2018, 07:37
(fot. Pixabay.com)
Amerykańskie listopadowe wybory środka kadencji sprawiły, że na rynek reklamowy trafiło dodatkowe 4 mld dol., o 40 proc. więcej niż w roku 2014 – podaje portal Campaignlive.
Było to tak silnym bodźcem dla rynku w USA, że oczekuje się, iż w sumie dochód z reklam wzrośnie w tym roku o 7,2 proc. i wyniesie 208 mld dol. Dynamika rynku spadnie jednak w 2019 roku, kiedy to zabraknie takich wydarzeń jak wybory, do 2,5 proc.
Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku do 552 mld dol.; największy, dwucyfrowy wzrost odnotowany będzie w Chinach (12 proc.), Rosji (14 proc.) i Indiach (14 proc.).
(MC, 04.12.2018)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter