Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związek zawodowy w Agorze "bez żadnego powodu" radzi pracownikom ws. zwolnień

Związek zawodowy podkreśla, że wpis pojawił się "bez żadnego powodu" (fot. Agora)

Związek zawodowy działający w spółce Agora opublikował instrukcję dla pracowników, jak powinni postępować w razie ich zwolnienia. Zaznaczono, że porady pojawiły się „bez żadnego powodu”.

NSZZ "S" Agora SA i Inforadio na swoim profilu na Facebooku podaje: "Nie możemy komentować plotek - choćby dlatego, że żadnych nie słyszeliśmy. Zatem bez żadnego powodu przypominamy o paru rzeczach". Następnie w trzech punktach wymieniono, co pracownik powinien zrobić w razie zwolnienia. 

Niewykluczone, że wpis związany jest z decyzją o likwidacji do końca roku stanowisk regionalnych wydawców "Gazety Wyborczej", o czym informowaliśmy w połowie listopada. Według nieoficjalnych informacji zwolnienia w oddziałach regionalnych mają być rozłożone do marca.

W pierwszym półroczu przychody Grupy Agora ze sprzedaży prasy spadły o 9,5 proc., do 104,4 mln zł. Na to składają się przychody ze sprzedaży m.in. "Gazety Wyborczej" (44,6 mln zł, spadek o 5,9 proc.) i czasopism (4 mln zł, spadek o 32,2, proc.), a także przychody z reklam w "GW" (39,3 mln zł, spadek o 9,2 proc.) i w czasopismach (8 mln, spadek o 20,8 proc.). Agora podkreśla, że pracuje nad rozwojem sprzedaży wydawnictw w formie cyfrowej.

Łączne przychody Grupy Agora w pierwszym półroczu spadły o 8,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej i wyniosły 536,3 mln zł. Zysk netto za pierwsze półrocze wyniósł 9,9 mln zł wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA był na poziomie 33,9 mln zł (spadek o 43,8 proc.).

(PD, 03.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

NBP chce tymczasowego usunięcia artykułów dotyczących afery KNF

Wnioski NBP obejmują m.in. zakaz rozpowszechniania bezpodstawnych wypowiedzi sugerujących, że prezes Adam Glapiński uczestniczył w aferze KNF (fot. materiał prasowe NBP))

Narodowy Bank Polski złożył w Sądzie Okręgowym sześć wniosków o zabezpieczenie roszczeń procesowych, w których domaga się m.in. tymczasowego usunięcia artykułów prasowych na temat afery związanej z Komisją Nadzoru Finansowego.

O sprawie poinformowała w piątek Polską Agencję Prasową rzecznik prasowy ds. cywilnych Sądu Okręgowego w Warszawie Sylwia Urbańska. Wnioski złożone przez NBP obejmują zakaz rozpowszechniania bezpodstawnych wypowiedzi sugerujących, że prezes NBP Adam Glapiński uczestniczył w aferze KNF oraz postulują tymczasowe usunięcie artykułów prasowych dotyczących afery. Urbańska nie podała, o które artykuły chodzi ani jakiej redakcji czy dziennikarzy dotyczą wnioski NBP. Podkreśliła, że wnioski wpłynęły do sądu w ciągu ostatnich kilku dni i nie zapadła jeszcze decyzja o podjęciu czynności.

Z kolei biuro prasowe NBP poinformowało PAP o wszczęciu procedur prawnych dotyczących ochrony dóbr osobistych. „Konieczność obrony dobrego imienia NBP wynika z jego ustrojowej pozycji i troski o szeroko rozumiane bezpieczeństwo ekonomiczne kraju” - podał NBP.

W sobotę dziennikarka „Gazety Wyborczej” Dominika Wielowieyska poinformowała na Twitterze, że otrzymała wezwanie przedsądowe zaprzestania naruszania dóbr osobistych. „Dostałam pismo od NBP pt. »Wezwanie do zaprzestania naruszania«, ale nie ma w tym piśmie informacji, gdzie coś »naruszyłam«. Nie ma sprostowania. Wcześniej rzecznik prasowy NBP nie odpowiedział na ani jedno moje pytanie. A teraz to" - napisała.

Dziennikarka w odpowiedzi na nasze pytania napisała, że pełnomocnik NBP wzywa ją do "zaniechania wypowiedzi sugerujących niezgodne z prawem działanie organów NBP tj. Prezesa NBP". W treści pisma nie wymieniono zarówno tekstów, których ono dotyczy, jak i cytatów. "Nie wiem, jakie jeszcze redakcje otrzymały takie pisma. Z »Wyborczej«, o ile wiem, otrzymał je Wojciech Czuchnowski" - napisała Wielowieyska.

Pod koniec listopada informowaliśmy o przypadkach wykorzystywania instytucji prawnych przeciwko mediom w związku z aferą KNF. Natomiast Kasa Krajowa zrzeszająca SKOK-i zapowiedziała złożenie pozwu przeciwko wydawcy "Gazety Wyborczej" (Agora SA) za łączenie SKOK-ów i fundacji senatora PiS z Getin Bankiem w kontekście afery. Z kolei dziennikarz "GW" Wojciech Czuchnowski otrzymał wezwanie przedsądowe od kancelarii reprezentującej PiS. Partia domaga się przeprosin i wpłaty 15 tys. zł na cel społeczny za wpis dziennikarza na Twitterze zawierający sformułowanie "mafia z PiS".

(PD, PAP, 03.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.