Dział: PRASA

Dodano: Listopad 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bikont, Grzebałkowska, Szejnert wśród finalistów konkursu „Newsweeka” im. T. Torańskiej

Ogłoszono nazwiska finalistów tegorocznej edycji konkursu „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej w kategoriach: Najlepsza książka 2018, Najlepszy materiał dziennikarski 2018 oraz Najlepsze w internecie 2018.

W kategorii Najlepsza książka 2018 finalistami zostali:

Bikont Anna, „Sendlerowa. W ukryciu”, wyd. Czarne
Gitkiewicz Olga, „Nie hańbi”, wyd. Dowody na Istnienie
Grzebałkowska Magdalena, „Komeda. Osobiste życie jazzu”, wyd. Znak
Hołub Jacek, „Żeby umarło przede mną. Opowieści matek niepełnosprawnych dzieci”, wyd. Czarne
Wiśniewska Ilona, „Lud. Z grenlandzkiej wyspy”, Czarne
Stauber Maria, „Musisz tam wrócić. Historia przyjaźni Lusi Glemont i Zuzanny Ginczanki”, wyd. Marginesy
Szymaniak Marek, „Urobieni. Reportaże o pracy”, wyd. Czarne
Sulej Karolina, „Wszyscy jesteśmy dziwni”, wyd. Dowody na istnienie
Szejnert Małgorzata, „Wyspa węży”, wyd. Znak
Wójcik Michał, „Treblinka 43. Bunt w fabryce śmierci”, wyd.Znak-Horyzonty

W kategorii Najlepszy materiał dziennikarski 2018 finalistami zostali:

Anannikova Ludmiła, „Niepełnosprawny? No to dożywocie”, „Gazeta Wyborcza”/„Duży Format”
Andrysiak Andrzej, „Tajemnice kampanii prezydenta Ferenca”, „Gazeta Radomszczańska”/Dziennik.pl
Głuszak Grzegorz, „Sprawa Komendy”, „Superwizjer” TVN 24
Goc Anna, „Pytajcie Biskupów”, „Tygodnik Powszechny”
Jabłońska Urszula, Wójcik Marcin; „Zły dotyk egzorcysty”, „Gazeta Wyborcza”/„Duży Format”
Kaleta Ewa, „Ostatnie selfie z mamą”, „Gazeta Wyborcza”/„Duży Format”
Kittel Bertold, Sobolewska Anna, Wacowski Piotr; „Polscy neonaziści”, „Superwizjer” TVN 24
Subbotko Donata, „Oskarżony Sędzia Tuleya”, „Gazeta Wyborcza”/"Magazyn Świąteczny"
Szymanik Grzegorz, „Śmiertelny wróg prosi o pomoc”, „Gazeta Wyborcza”/„Duży Format”
Włodkowska Katarzyna, „Tato, oni mnie tam bili”, „Gazeta Wyborcza”/„Duży Format”

W kategorii Najlepsze w internecie 2018 finalistami zostali:

Bartosz Rumieńczyk, „Chłopaki z jajami”, Onet.pl
Buczak Dominika, „Czasami żartuję, że jestem matką dwojga ludzi…”, Gazeta.pl
Chodownik Magdalena, „Wojna, która ma zapach barbowalu”, Holistic.news.pl
Józefiak Bartosz, „Zanim zadzwonisz na 112, bo zapomniałeś PIN-u…”, Gazeta.pl
Ratajczak Mateusz, „Wilk z Wall Street w Polsce”, „Warszawskie »kotłownie«", „Mój wujek jest miliarderem…”, Money.pl

Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni na uroczystej gali 9 grudnia.

Wyróżnienia są przyznawane najlepszym autorom, uczestnikom życia społecznego, gospodarczego i politycznego w czterech kategoriach. W kategorii Działalność publiczna kandydatów nominuje kapituła.

Konkurs jest wspólną inicjatywą tygodnika Newsweek Polska oraz Fundacji im. Teresy Torańskiej. 

Teresa Torańska była reporterką, specjalizowała się w wywiadach. Napisała m.in. książkę „Oni” - światowy bestseller, na który składają się wywiady z komunistycznymi decydentami PRL. Zmarła po długiej chorobie 2 stycznia 2013 roku.

Press

(PAZ, 22.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przez fake newsy rośnie popyt na informacje ze sprawdzonych źródeł

(fot. Pixabay.com)

Coraz więcej firm z sektora mediów klasycznych (radio, telewizje i prasa) uważa, że kończy się kryzys tej branży – pisze w czwartek w artykule redakcyjnym francuski dziennik „Les Echos”.

Klasyczne media zostały 10 lat temu dotknięte kryzysem koniunkturalnym i strukturalnym i nadal odczuwają skutki zarówno zapaści ekonomicznej, która przyszła wraz z kryzysem finansowym, jak utraty części rynku na rzecz nowych mediów – przypomina francuski dziennik gospodarczy.

Okazuje się jednak, że rośnie znów popyt na informację dostarczaną przez sprawdzone źródła, media, które mają swoją markę i rzetelne know-how; w dużej mierze przyczyniły się do tego skandale wywołane przez fake newsy.

Apetyt na „dobre treści” (content) – zarówno informacje, jak i rozrywkę - jest rekordowy. Smartfony, tablety i nowe, połączone z siecią telewizory zwiększają ten popyt. Zdaniem „Les Echos” rok 2018 był pod tym względem przełomowy.

(MC, 22.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo