Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

YouTube kupuje licencje na filmy

YouTube nie ujawnił szczegółów kontraktów ze studiami filmowymi (fot. archiwum Press)

YouTube bez rozgłosu rozpoczął kupowanie na amerykańskim rynku licencji na filmy, które będą zarabiać na siebie reklamami. Na razie stawia na przeboje, które miały masową publiczność, jak „Rocky” czy „Terminator”.

YouTube nie ujawnił warunków kontraktów ze studiami filmowymi ani tego, czy będzie się z nimi dzielić dochodami z reklam. Jak ocenia serwis Ad Age, pomysł może się okazać dobrym rozwiązaniem zarówno dlatego, że tworzy publiczność, która potraktuje YouTube jak nowy telewizyjny kanał filmowy, jak i ze względu na rosnący popyt na filmy z rynku premium przynoszące większe zyski z reklam. 

– Docelowo firma może dać reklamodawcom sposobność sponsorowania filmów, aby użytkownicy nie musieli ich poszukiwać na innych platformach streamingowych – powiedział dyrektor YouTube ds. zarządzania produktami Rohit Dhawan.

(MC, 22.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gemius/PBI: Weszlo.com jedynym serwisem sportowym ze wzrostem użytkowników

W październiku serwis Weszlo.com odwiedziło ponad 300 proc. użytkowników więcej niż w ubiegłym miesiącu (screen: Weszlo.com)

W październiku większość czołowych serwisów o tematyce sportowej straciła użytkowników w porównaniu z poprzednim miesiącem. Wzrost, ponad 300-proc., odnotował jedynie serwis Weszlo.com - wynika z danych Gemius/PBI.

W październiku Sportowefakty.wp.pl (Wirtualna Polska) odwiedziło 6,07 mln internautów (spadek o 7,21 proc. w porównaniu z wrześniem). W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Sport.onet.pl (RAS Polska) – 4,99 mln (spadek o 13,64 proc.), Sport.pl (Agora SA) – 3,40 mln (spadek o 5,02 proc.), Eurosport.interia.pl (Bauer Media Group) – 2,64 mln (spadek o 15,22 proc.), Przegladsportowy.pl – 2,61 mln (spadek o 23,90 proc.), Sport.tvp.pl – 1,16 mln (spadek o 37,45 proc.), 90minut.pl – 1,01 mln (spadek o 0,74 proc.), Polsatsport.pl – 947,70 tys. (spadek o 12,72 proc.), Flashscore.pl – 928,67 tys. (spadek 14,07 proc.) i Weszlo.com – 830,94 tys. (wzrost o 362,69 proc.).

(PD, 22.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo