Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Snapchat chce stworzyć telewizję dla milenialsów

We Francji ze Snapchata korzysta 13 mln użytkowników (fot. Thought Catalog/ Unsplash)

Snapchat nawiązał współpracę z 13 firmami medialnymi we Francji - w tym France Télévisions, BFM TV, Loopsider, Webedia, Konbini News i l'Olympique de Marseille. Chce pozyskiwać krótkie filmy informacyjne, a w dalszej perspektywie „stworzyć telewizję pokolenia Snapchata” – pisze tygodnik finansowy „La Tribune”. 

Właściciel Snapchata zabiega o zdywersyfikowanie oferty, zwłaszcza że od sześciu miesięcy traci użytkowników. Snapchat Inc., spółka matka platformy społecznościowej, ma zamiar rozwijać we Francji format informacyjny „Shows”, na który składają się krótkie filmiki, zazwyczaj trwające od trzech do siedmiu minut. Oprócz bieżących informacji tematami filmów, przeznaczonych głównie dla młodych odbiorców, będą sport, kuchnia, muzyka, filmy i seriale. 

We Francji ze Snapchata korzysta 13 mln użytkowników, z czego 80 proc. ma ponad 18 lat. Dorothee Topin, która odpowiada za umowy z mediami społecznościowymi we France Télévisions, wyjaśnia, że porozumienie ze Snapchatem to forma poszukiwania młodych odbiorców „tam, gdzie już ich znaleziono, ponieważ jest to pokolenie, które nie ogląda telewizji tak naturalnie, jak robili to jego rodzice”.

(MC, 21.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Lexusa przygotowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztucznej inteligencji nie udało się stworzyć spójnego scenariusza, lecz serię scen, które algorytm uznał za konieczne elementy reklamy samochodu (screen AdWeek.com)

Lexus i agencja reklamowa The & Partnership stworzyli reklamę, której scenariusz opracowała sztuczna inteligencja. Realizacją zajął się jednak człowiek – nagrodzony Oscarem za film dokumentalny Kevin Macdonald.

Scenariusz powstał na podstawie analizy najlepszych spotów pokazanych w ostatnich 15 latach na festiwalu w Cannes reklamujących samochody bądź marki luksusowe.
Według serwisu AdWeek sztucznej inteligencji nie udało się stworzyć spójnego scenariusza, lecz serię scen, które algorytm uznał za konieczne elementy reklamy samochodu. 

„To była fascynująca, może nawet przerażająca, praca nad reklamą, ponieważ efekt końcowy jest na swój sposób dobry” – powiedział Dave Bedwood z The & Partnership London. Głównym parterem technicznym była firma Visual Voice. Jej założyciel Alex Newland ocenia, że reklama Lexusa okazała się na tyle udanym eksperymentem, że „treść generowana przez AI przestaje być nowatorską sztuczką i staje się powoli niezależną, prawdziwą kreatywną wartością”. 

Dyrektor wykonawcza The & Partnership London Sarah Golding powiedziała w wywiadzie dla AdWeek.com, że obserwowanie tego, w jaki sposób AI wyciąga wnioski z analizy reklam z Cannes, było fascynujące, lecz najbardziej „magiczne” było budowanie intuicji sztucznej inteligencji dotyczącej emocjonalnej reakcji widzów na reklamy.

(MC, 21.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY