Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gemius/PBI: w październiku Grupa RAS Polska lepsza od Facebooka

(fot. Pexels.com)

Serwisy Grupy Ringier Axel Springer Polska w październiku pod względem liczby użytkowników wyprzedziły Facebook.com.

Jak wynika z danych Gemius/PBI, Grupa Google była liderem polskiego internetu w październiku. Jej serwisy odwiedziło łącznie 26,15 mln użytkowników (o 335,82 tys. więcej, niż we wrześniu).

W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Grupa Wirtualna Polska z wynikiem 21,80 mln (wzrost o 653,37 tys.), Grupa RAS Polska – 21,18 mln (wzrost o 308,34 tys.), Facebook.com – 21,15 mln (wzrost o 17,97 tys.), Youtube.com – 19,63 mln (wzrost o 419,30 tys.), Grupa Interia.pl – 18,72 mln (wzrost o 512,54 tys.), Grupa Allegro – 17,98 mln (wzrost o 498,27 tys.), Grupa Gazeta.pl – 17,24 mln (wzrost o 765,60 tys.), Grupa Polska Press – 16,93 mln (wzrost o 725,90 tys.), Grupa OLX – 16,63 mln (wzrost o 54,81 tys.).

Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 13,67 mln użytkowników, Grupy WP – 6,38 mln, Grupy RAS Polska – 5,84 mln, Facebook.com – 8,32 mln, Youtube.com – 5,91 mln.

W rankingu domen w październiku liderem była strona Google.pl, która miała 23,24 mln użytkowników (wzrost o 204,32 tys. w porównaniu z wrześniem). Dalej znalazły się: Google.com – 21,75 mln (wzrost o 753,70 tys.) i Facebook.com – 21,15 mln (wzrost o 17,97 tys.). W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Youtube.com – 19,63 mln (wzrost o 419,30 tys.), Onet.pl - 17,47 mln (wzrost o 149,29 tys.), Allegro.pl – 17 mln (wzrost o 228,23 tys.), Wp.pl – 16,04 mln (wzrost o 332,17 tys.), Interia.pl – 13,60 mln (wzrost o 290,53 tys.), Wikipedia.org – 13,58 mln (wzrost o 489,08 tys.) i Olx.pl – 13,51 mln (wzrost o 228,20 tys.).

Najpopularniejszą aplikacją według badania była Google – korzystało z niej 15,26 mln internautów (wzrost o 807,95 tys.).

Liczba internautów w Polsce w październiku wyniosła ogółem 27,8 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,2 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) - 23,1 mln.

(PD, 13.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska z zyskiem 49,4 mln zł, ale Telewizja WP ze stratą

Grupa Wirtualna Polska Holding w trzech kwartałach 2018 roku osiągnęła 49,4 mln zł zysku netto (30,3 mln zł w tym samym okresie 2017 roku) przy przychodach sprzedażowych 393,8 mln zł (wzrost o 21,1 proc.).

Grupa Wirtualna Polska Holding w trzech kwartałach 2018 roku osiągnęła 49,4 mln zł zysku netto (30,3 mln zł w tym samym okresie 2017 roku) przy przychodach sprzedażowych 393,8 mln zł (wzrost o 21,1 proc.).

W segmencie internetowym przychody sprzedażowe wyniosły 383,1 mln zł (wzrost o 18,5 proc. rok do roku). Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 21,5 proc., do 127,3 mln zł.

Telewizja WP zanotowała 10,7 mln zł wpływów sprzedażowych (4,7 mln zł rok wcześniej), a jej skorygowana strata EBITDA zmalała w skali roku z 10,6 do 6 mln zł.

(MAK, 13.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo