Pierwsze wyniki słuchalności kieleckiego Radia Planeta
Nadające od marca kieleckie Radio Planeta 103,9 FM (Ad.point) z wynikiem 4 proc. zajmuje w tym mieście piąte miejsce w rankingu słuchalności. Wśród osób w wieku 15-35 lat stacja zajmuje czwartą pozycję – wynika z badań Radio Track.
Kielecką Planetę wyprzedzają: Radio Kielce (14 proc.), Radio Eska Kielce (9,8 proc.), Radio Fama (8,3 proc.), Radio WAWa (5,4 proc.). Planeta pokonała natomiast Radio Tak FM (2,5 proc.) i Radio Plus Kielce (1,2 proc.). Natomiast w grupie docelowej, wśród słuchaczy w wieku 15-35 lat, rozgłośnia zajmuje czwarte miejsce i ma 5,9 proc. udziałów w rynku. Przed Planetą są Radio Eska Kielce (17,4 proc.), Radio Fama (11,6 proc.), Radio WAWa (7 proc.). Za nową rozgłośnią Ad.pointu znalazły się Radio Kielce (5 proc.), Radio Tak FM (3,5 proc.) i Radio Plus Kielce (1,1 proc.). - To całkiem przyzwoity wynik po zaledwie kilku miesiącach nadawania, zwłaszcza że stacja nie prowadziła żadnej kampanii reklamowej – ocenia Krzysztof Kuligowski, radio buying manager w grupie Aegis Media. – Ale mógł zadziałać efekt nowości i stacja będzie musiała walczyć, by utrzymać obecnych słuchaczy i przyciągnąć nowych oraz pokonać największego konkurenta w tym mieście, Radio Eska – dodaje Kuligowski. - To dopiero początek. Do tej pory osiągnęliśmy jedną czwartą tego, do czego zmierzamy – mówi Maciej Dobrowolski, dyrektor kieleckiej stacji. Na wrzesień zapowiada kampanię reklamową. Kielecka Planeta zaczęła nadawanie na początku marca br. (badana jest od kwietnia). Jest piątą stacją sieci Ad.point (rozgłośnie są w Bielsku-Białej, Krakowie, Opolu i na Śląsku). W przeciwieństwie do pozostałych stacji sieci radio to nie jest ściśle sformatowane i nadaje bardziej zróżnicowaną muzykę (pozostałe Planety emitują przede wszystkim dance). Od września w rozgłośni mają się pojawić audycje dla studentów (taki jest wymóg koncesji).(KRZ, 21.07.2006)










