Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2018: PGE, TVN i Polsat na czele rankingu najsilniejszych brandów

Zestawienie 500 brandów otwierają marki: PGE, TVN i Polsat

Jedenasta edycja rankingu brandów o najlepszym wizerunku objęła aż 500 marek z 50 branż. Liderem rankingu Top Marka 2018 została PGE, drugie miejsce zajął TVN, a trzecie – Polsat. Wśród 10 najsilniejszych marek jest sześć mediowych, trzy motoryzacyjne i jedna energetyczna.

Top Marka 2018 to największe badania marek w polskich mediach. Wyniki zaprezentowano w najnowszym wydaniu magazynu „Press”. Badanie przeprowadził Press-Service Monitoring Mediów. Przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji. Podstawą nowej metodologii było zastosowanie porównywalnych wskaźników dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social mediów. Położono nacisk na wskaźniki pokazujące, z jakim skutkiem marka dociera do odbiorców. O miejscu brandu w rankingu decydował wskaźnik siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.

Miejsca na podium w klasyfikacji wszystkich 500 brandów zajęły marki: PGE, TVN i Polsat. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto marki: Mercedes, BMW, Gazeta Wyborcza, Przegląd Sportowy, Super Express, Audi, TVP Info.

Główna część raportu to rankingi marek o najszerszym dotarciu i najlepszym wizerunku w 50 medialnie najmocniejszych branżach. Tak np. w sektorze bankowym najbardziej medialną marką jest PKO Bank Polski, w branży firm pożyczkowych – Provident, w FMCG – E. Wedel, w branży smartfonów – iPhone, w telekomunikacji – Orange Polska, w ubezpieczeniach – PZU, w branży targów – MTP, a opieki medycznej – Grupa Lux Med.

Aż sześć marek medialnych znalazło się w pierwsze dziesiątce rankingu 500 brandów. W poszczególnych sektorach mediów miejsca na podium zajęły: prasa – kolejno: Gazeta Wyborcza, Przegląd Sportowy, Super Express; portale internetowe – Wp.pl, Onet.pl, Gazeta.pl; radio – RMF FM, Radio Zet, Program III Polskiego Radia; telewizja – TVN, Polsat, TVP Info; serwisy VoD – Netflix, Ipla, Vod.tvp.pl.

- Top Marka jest unikalnym w skali kraju badaniem, które pozwala analizowanym brandom porównać się nie tylko na tle bezpośredniej konkurencji, ale także szerzej w odniesieniu do innych branż – tłumaczy Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i public relations Press-Service Monitoring Mediów.

Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu - magazynu „Press” i autora metodologii - Press-Service Monitoring Mediów. Realizowane jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, dwa lata później - o wzmianki z serwisów społecznościowych.

Pięćdziesiąt najsilniejszych medialnie brandów otrzymało tytuł i statuetkę Top Marka 2018. Więcej na stronie topmarka.press.pl.

Publikacji raportu „Top Marka 2018” towarzyszyła debata o narzędziach, kanałach i jakości komunikacji, w której udział wzięli: Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Sebastian Bykowski (Press-Service Monitoring Mediów), Michał Fura (UPC), Olaf Krynicki (Samsung Electronics Polska), Paweł Stremski (Gazeta.pl). Zapis debaty w najnowszym magazynie "Press" oraz TUTAJ.

(RG, 05.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mela Koteluk i Paweł Domagała śpiewają dobrze o firmach

Jedna z opinii nagrana przez Melę Koteluk dla firmy Szyjemy Sukienki (screen: Youtube.com/ING Bank Śląski)

ING Bank Śląski rozpoczął kampanię "Dobry głos dla firm", w ramach której internauci piszą dobre opinie o firmach, a wokaliści Mela Koteluk i Paweł Domagała przerabiają je na piosenki.

Piosenki publikowane są w serwisie Glosdlafirm.pl (za pośrednictwem tej strony można zgłaszać opinie o firmach) i na kanale ING Bank Śląski na YouTube.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Gong. Filmy wyreżyserowała Julia Rogowska, a produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films. Media kupił dom mediowy MullenLowe MediaHub. Kampania potrwa do końca listopada.

 

(IKO, 06.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo