Zintegrowane kampanie są wyzwaniem dla marketerów
(fot. rawpixel/Unsplash.com)
Marketerzy na całym świecie nadal mają kłopoty z oceną własnych wyników marketingowych z powodu braku powiązań między różnymi strategiami docierania do konsumentów - wynika z badania marketingowego Getting Media Right, przeprowadzonego przez Kantar.
Z badania wynika, że marketerzy nie rozumieją zachowań konsumenckich w wielu kanałach przekazu. Są też niepewni co do optymalizacji inwestycji w media.
Piąta edycja badania Getting Media Right opiera się na danych uzyskanych od 468 menedżerów ds. marketingu wyższego szczebla pracujących w firmach reklamodawców, domach mediowych i agencjach na całym świecie.
Badanie wskazuje, że branża nadal dywersyfikuje sposoby wykorzystywania mediów i w coraz większym stopniu odczuwa potrzebę rozumienia, w jaki sposób można zaprzęgać pomysły, treści i media do tego, aby tworzyć całościowy marketing sprzyjający rozwojowi marek.
82 proc. badanych marketerów uważa, że stosuje zintegrowane strategie marketingowe, ale ich starania nie przekładają się w pełni na to, co dociera do konsumentów.
„Marketerzy powinni dążyć do tego, żeby połączyć najlepsze elementy ze wszystkich obszarów: muszą tworzyć system monitorowania wskaźników biznesowych i wskaźników marek, jednocześnie harmonizując narzędzia pomiarowe i wiedzę (insighty), co pozwoli im poprawić wyniki we wszystkich kanałach komunikacji” – uważa Jane Ostler, Global Head of Media w dziale Insights Division firmy Kantar.
Kopia raportu dostępna jest pod tym adresem.
(PAZ, 31.10.2018)