Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy nie cenią reklam zewnętrznych, ale większości podobają się murale

(fot. Tobias Moore/Unsplash)

Stajemy się coraz bardziej wymagający względem outdooru, wynika z raportu „Reklama w przestrzeni publicznej - zewnętrzna komunikacja marketingowa w oczach Polaków".

Raport „Reklama w przestrzeni publicznej”, przygotowywany przez firmę badawczą Kantor TNS Polska w partnerstwie z Good Looking Studio, pokazuje, że dla 99 proc. Polaków ważny jest wygląd miejscowości, w której mieszkają. Pięć lat temu był on istotny dla 92 proc. badanych.

61 proc. badanych uważa, że spośród różnych form reklamy zewnętrznej prestiż reklamowanego produktu najbardziej podnosi ręcznie malowana reklama w formie muralu na ścianie budynku (wzrost o 39 punktów procentowych w stosunku do 2013 roku). W dalszej kolejność respondenci wskazali na: plakat na wiacie przystanku - 14 proc. (21 proc. w 2013 roku), mała podświetlana tablica ustawiona na wysokości wzroku - 9 proc. (14 proc.). Aż 72 proc. badanych uważa, że billboardów reklamowych jest w ich otoczeniu za dużo, a 69 proc. jest zdania, że większość reklam jest nieciekawa i na niskim poziomie.

31 proc. badanych uznaje, że poza nielicznymi wyjątkami reklamy wolno stojące w ogóle nie powinny funkcjonować. Z kolei zdaniem 30 proc. badanych reklamy cyfrowe powinny podlegać ograniczeniom zarówno od strony natężenia światła, jak i formatu.

Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2018 roku metodą CAWI na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1 tys. dorosłych Polaków.

(AMS, 26.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.