Dział: RADIO

Dodano: Październik 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

”PB”: Czesi chcą sprzedać Eurozet

Firma Czech Media Invest, która w lipcu sfinalizowała przejęcie Eurozetu, teraz chce sprzedać polską spółkę - podał ”Puls Biznesu”.

"Czesi chcą sprzedać Radio Zet zaczynają już rozmowy na ten temat" - dowiedział się "Puls Biznesu" od źródła zbliżonego do Czech Media Invest. Osoba zbliżona do polskiej spółki potwierdza ”PB”: ”Właściciel grupy Eurozet myśli o jej sprzedaży. Do transakcji może dojść, jeśli tylko zaoferowana cena będzie satysfakcjonująca”.

”Z zasady nie komentujemy spekulacji dotyczących naszych akwizycji czy planów dotyczące sprzedaży aktywów — stwierdził członek zarządu Czech Media Invest Daniel Častvaj, cytowany przez gazetę.

Benbenek: Dawaliśmy publicznie sygnały, że Zetka nas interesuje

O tym, że Czech Media Invest może chcieć odsprzedaż Eurozet mówiono już, kiedy francuski Lagardère ogłosił, że sprzedaje radia w naszym regionie.

”Wydaje mi się, że docelowo będzie inny właściciel Eurozetu” - mówił Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. Jednocześnie już wtedy deklarował: ”Dawaliśmy publicznie sygnały, że Zetka nas interesuje. Mam nadzieję, że jeżeli Czesi będą chcieli sprzedawać radia w poszczególnych krajach, będą się przyglądać każdemu rynkowi i szukać potencjalnych kupców. Jak się do nas zwrócą, na pewno będziemy negocjować”.

"Nie można wykluczyć czysto oportunistycznej transakcji, czyli zakupu z zamiarem odsprzedaży byłych aktywów radiowych Lagardère w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej lokalnym graczom branżowym lub funduszom inwestycyjnym” - komentował wtedy ekspert rynku mediów Marek Sowa.

W 2017 roku Grupa Eurozet miała 171,93 mln zł przychodu (spadek o 2,9 proc. w porównaniu z 2016 rokiem) i 38,08 mln zł zysku netto (wzrost o 13,91 proc.). Należą do niej ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Antyradio oraz sieci Meloradio i Chillizet. Czech Media Invest wydaje dzienniki: "Blesk", tabloidowy "Aha!" i tematyczny "Sport"; magazyny prasowe (m.in. "Auto Tip", "Reflex"), serwisy internetowe (m.in. Info.cz, Blesk.cz, Isport.cz). Ma też dwie drukarnie, zajmuje się dystrybucją prasy i wydaje książki. Koncernem zarządza miliarder Daniel Křetínský.

(KOZ, 26.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Październik 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada programowa Polskiego Radia popiera poszukiwanie nowej formuły "Lata z radiem"

Audycję "Lato z radiem" w tym roku prowadzili Monika Tarka i Robert Kilen (fot. Simona Supino/Press)

Rada programowa Polskiego Radia w przyjętej w środę uchwale krytycznie oceniła poziom tegorocznej audycji "Lato z radiem" w Programie I Polskiego Radia.

"Zastrzeżenia budzą, między innymi, ograniczenie audycji z bezpośrednim udziałem słuchaczy oraz rezygnacja z elementów programu, które cieszyły się dużą popularnością" - czytamy w uchwale, do której dotarł "Presserwis". 

Rada w uchwale wskazała, że zmiana charakteru programu "nie przyczyniła się - w spodziewanym stopniu - do pozyskania nowych grup odbiorców, natomiast spowodowała zniechęcenie części dotychczasowych słuchaczy". Rada "popiera poszukiwanie nowej formuły" i zaleca "wcześniejsze rozpoczęcie prac nad nową koncepcją programową" "Lata z radiem".

Za przyjęciem uchwały głosowało dziewięciu członków rady, jeden się wstrzymał.

Wicedyrektor Jedynki Robert Tekieli odwołany

Autorem koncepcji tegorocznej audycji "Lato z radiem" był zastępca dyrektora Jedynki Robert Tekieli, którego zarząd Polskiego Radia odwołał ze stanowiska. Tekieli wicedyrektorem Jedynki został w marcu. Przedtem, od maja 2017 roku, był wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Jest felietonistą "Gazety Polskiej". 

Wcześniej władze Polskiego Radia zdecydowały o zakończeniu współpracy z prowadzącymi program Moniką Tarką i Robertem Kilenem. Tarka i Kilen dołączyli do zespołu radiowej Jedynki w połowie 2016 roku, kiedy dyrektorem anteny był Rafał Porzeziński. 

Radiowa Jedynka w paśmie, w którym nadawana była audycja "Lato z radiem", miała w fali czerwiec-sierpień 7,5 proc. udziału w czasie słuchania (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar Millward Brown).

To, jak wyglądał program podczas tegorocznych wakacji, opisujemy w aktualnym numerze "Press".

(KOZ, 27.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo