Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warszawski ZTM odmówił Sumlińskiemu promocji książki o Tusku

Na nagraniu Sumliński zastanawia się, skąd ZTM Warszawa wiedział, jakie treści zawiera książka, skoro nie była jeszcze dostępna w sprzedaży (screen Twitter.com/@DariuszMatecki)

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie nie zgodził się na reklamę na jego nośnikach książki "Niebezpieczne związki Donalda Tuska" autorstwa Wojciecha Sumlińskiego.

Wojciech Sumliński poinformował w mediach społecznościowych, że zamierzał promować swoją najnowszą książkę "Niebezpieczne związki Donalda Tuska" m.in na nośnikach reklamy zewnętrznej. W tym celu zwrócił się do ZTM Warszawa o pozwolenie na reklamę na jego nośnikach. Sumliński poinformował "Presserwis", że rozmowy trwały od maja i była już podpisana umowa. Natomiast w poniedziałek 15 października otrzymał z ZTM Warszawa odpowiedź odmowną (był to dzień startu promocji książki, która w sprzedaży jest dostępna od 17 października).

Zdaniem Wojciecha Sumlińskiego jest to próba ukrywania faktów z życia byłego premiera RP Donalda Tuska. Sumliński na nagraniu wideo opublikowanym na Twitterze 16 października przez Dariusza Mateckiego zacytował uzasadnienie ZTM Warszawa odmowy promocji książki: "Książka zawiera treści i wizualizacje przedstawiające przedmiotowe traktowanie człowieka i uwłaczające jego godności oraz narusza przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje". Na nagraniu Sumliński zastanawia się, skąd ZTM Warszawa wiedział, jakie treści zawiera książka, skoro nie była jeszcze dostępna w sprzedaży. 

Tomasz Kunert, kierownik działu prasowego ZTM Warszawa, tłumaczy "Presserwisowi": - ZTM nie zna treści książki i w odmowie nie powołujemy się na treść książki, a na reklamę, która miała zostać wyemitowana. Nasza opinia, którą przekazaliśmy do Tramwajów Warszawskich, bo to one wystąpiły z takim zapytaniem, brzmiała: "Jeśli chodzi o przedstawioną kreację to nie wyrażamy zgody na jej emisję w pojazdach komunikacji miejskiej. Jest ona zgodna z katalogiem reklam niepożądanych: zawiera treści i wizualizacje, przedstawiające przedmiotowe traktowanie człowieka i uwłaczające jego godności oraz narusza przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje". 

- Będziemy domagać się zwrotu pieniędzy, bo poinformowano nas, że dostaniemy tylko około 40 procent zwrotów kosztów, które zapłaciliśmy za reklamę na nośnikach ZTM. Jeśli będzie trzeba, podejmiemy też kroki prawne – zapowiada Wojciech Sumliński.

(IKO, 18.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Banki Żywności z kampanią przeciwko marnowaniu jedzenia

Kampania rozpoczęła się 16 października, w Światowym Dniu Żywności (fot. materiały prasowe)

Banki Żywności we wtorek rozpoczęły kampanię społeczną "EkoMisja Nie Marnuję" mającą uświadamiać, że marnowanie żywności to ważny ekologiczny problem, bezpośrednio dotykający każdego.

16 października obchodzony był Światowy Dzień Żywności, pod hasłem „Marnując żywność, marnujesz planetę”. Ogólnopolska kampania od wtorku prowadzona jest na citylightach i w mediach społecznościowych. Pod koniec tygodnia do internetu trafią trzy spoty, a od początku listopada emitowane będą także w stacjach telewizyjnych. Kampania prowadzona będzie również w radiu i prasie, wspierana działaniami edukacyjnymi w szkołach. Potrwa do połowy listopada. Więcej informacji na stronie Niemarnuje.bankizywnosci.pl. Za realizację kampanii odpowiada agencja AdValue. 

Federacja Polskich Banków Żywności to organizacja pożytku publicznego, której misją jest ratowanie żywności przed zmarnowaniem oraz przekazywanie jej najbardziej potrzebującym. Federacja to sieć 31 Banków Żywności działających na terenie całej Polski.

(MAC, 18.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY