Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa TV rozważa rezygnację z programu informacyjnego

Kanał Nowa TV miał we wrześniu 0,32 proc. udziału w rynku (screen Nowa.tv)

Z telewizji naziemnej Nowa TV może zniknąć program informacyjny "24 godziny" - ustalił "Presserwis".

- Rozważamy różne warianty - przyznaje Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media, większościowego udziałowcy nadawcy Nowej TV. - Jedno jest pewne: ze względu na jedynie 50-procentowe pokrycie multipleksu (MUX 8 - przyp. red.) musimy jakieś decyzje biznesowe podjąć - dodaje. Benbenek twierdzi, że ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

Nowa TV, która rozpoczęła nadawanie w listopadzie 2016 roku, wciąż nie osiągnęła rentowności, a produkcja codziennego programu informacyjnego jest kosztowna. W zespole "24 godzin" jest wielu dziennikarzy, który pracowali wcześniej w Telewizji Polskiej, a musieli z niej odejść, gdy zmieniły się władze TVP. Do Nowej TV trafili m.in. Beata Tadla, Marek Czyż, Adam Feder, Magdalena Karpińska, Jarosław Kulczycki, Grzegorz Sajór. Program informacyjny Nowej TV emitowany jest codziennie o 18.30.

Większościowym udziałowcem nadawcy Nowej TV jest Grupa ZPR Media (ma 51 proc.). Pozostałe 49 proc. udziałów należy od grudnia 2017 roku do Telewizji Polsat.

Z końcem września 2017 roku z produkcji własnego programu informacyjnego "#dziejesię" zrezygnowała Telewizja WP, podobnie jak Nowa TV dostępna na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Kanał Nowa TV miał we wrześniu 0,32 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej - 0,27 proc. Spośród stacji z MUX 8 najlepszy wynik osiągnął Zoom TV (0,42 proc.; 0,44 proc. w komercyjnej). Telewizja WP w obu grupach uzyskała 0,4 proc., a udział Metra wyniósł 0,3 proc. (0,29 proc. w komercyjnej). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PIKE chce, by UOKiK sprawdził, czy Polsat nie ogranicza konkurencji ws. kanałów

Na kanałach Polsat Sport Premium można oglądać mecze Ligi Mistrzów (screen: YouTube.com/Polsat Sport)

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej chce, aby Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził, czy Polsat nie ogranicza konkurencji w zakresie dostępności kanałów Polsat Sport Premium.

Prezes PIKE Jerzy Straszewski złożenie zawiadomienia do UOKiK w tej sprawie zapowiedział w środę podczas konferencji Izby w Łodzi, o czym poinformował Forbes.pl. Cytowany przez serwis Straszewski mówił, że kablówki dostały od Polsatu wyjątkowo mało czasu na rozpatrzenie oferty udostępnienia kanałów Polsat Sport Premium. Opowiadał, że "były to trzy czy cztery dni, wliczając w to weekend", a tryb ich zaproponowania szef PIKE określił jako "postawienie ultimatum".

Spośród największych sieci kablowych kanały Polsat Sport Premium włączyło tylko UPC. Są dostępne także na platformach Cyfrowy Polsat i NC+.

Polsat w środę nie odniósł się do zapowiedzi PIKE.

(KOZ, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo