Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od wprowadzenia niedziel bez handlu wzrosły wydatki na reklamę

W marcu po raz pierwszy wprowadzono niedziele niehandlowe. Przez pół roku od tego czasu wydatki firm handlowych wzrosły o prawie 528 mln zł (rok do roku).

Z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że od marca do sierpnia 2018 firmy z sektora handlu wydały na promocję w mediach 3,043 mld zł, czyli o 21 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie.

Najchętniej firmy handlowe promowały się w radiu - przeznaczyły na to 1,307 mld zł, co oznacza wzrost o 27 proc. W analizowanym okresie wydatki na reklamę radiową wyprzedziły wydatki na reklamę w telewizji (rok do roku), na którą przeznaczono 1,12 mld zł (wzrost o 13 proc.).

Wydatki na reklamę w magazynach wyniosły 242 mln zł (wzrost o 44 proc.), w gazetach – 139 mln zł (wzrost o 23 proc.). Na nośniki reklamy zewnętrznej wydano 201,8 mln zł (wzrost o 25 proc.). Na indoor wydano 9,4 mln zł (wzrost o 35 proc.). Ograniczono wydatki na reklamę w kinie – o 44,5 proc., do 22,4 mln zł.

Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydał przez pół roku Lidl – 374,2 mln zł (wzrost o 23 proc.). Euro-Net Warszawa wydała 240,7 mln zł (wzrost o 68,5 proc.), a firma Terg - 224,3 mln zł (wzrost o 35 proc.). Dalej były: Metro Group – 181,2 mln zł (wzrost o 20 proc.) i Jeronimo Martins Polska – 174,7 mln zł (wzrost o 18 proc.).

(IKO, 10.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.