Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od wprowadzenia niedziel bez handlu wzrosły wydatki na reklamę

W marcu po raz pierwszy wprowadzono niedziele niehandlowe. Przez pół roku od tego czasu wydatki firm handlowych wzrosły o prawie 528 mln zł (rok do roku).

Z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że od marca do sierpnia 2018 firmy z sektora handlu wydały na promocję w mediach 3,043 mld zł, czyli o 21 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie.

Najchętniej firmy handlowe promowały się w radiu - przeznaczyły na to 1,307 mld zł, co oznacza wzrost o 27 proc. W analizowanym okresie wydatki na reklamę radiową wyprzedziły wydatki na reklamę w telewizji (rok do roku), na którą przeznaczono 1,12 mld zł (wzrost o 13 proc.).

Wydatki na reklamę w magazynach wyniosły 242 mln zł (wzrost o 44 proc.), w gazetach – 139 mln zł (wzrost o 23 proc.). Na nośniki reklamy zewnętrznej wydano 201,8 mln zł (wzrost o 25 proc.). Na indoor wydano 9,4 mln zł (wzrost o 35 proc.). Ograniczono wydatki na reklamę w kinie – o 44,5 proc., do 22,4 mln zł.

Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydał przez pół roku Lidl – 374,2 mln zł (wzrost o 23 proc.). Euro-Net Warszawa wydała 240,7 mln zł (wzrost o 68,5 proc.), a firma Terg - 224,3 mln zł (wzrost o 35 proc.). Dalej były: Metro Group – 181,2 mln zł (wzrost o 20 proc.) i Jeronimo Martins Polska – 174,7 mln zł (wzrost o 18 proc.).

(IKO, 10.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ogilvy & Mather likwiduje osobne spółki, tworzy kompetencyjne działy

Daniel Marciniak, head of content & design, na czele nowego działu w ramach Ogilvy & Mather (fot. materiały prasowe)

W wyniku globalnej strategii dotyczącej unifikacji wszystkich brandów w grupie pod parasolem marki Ogilvy, w agencji Ogilvy & Mather powstały trzy nowe działy.

W dziale kreacji agencji powstał nowy dział content & design. Jego celem ma być zapewnianie jakości materiałów wizualnych do wszystkich realizowanych przez agencję kampanii. Na czele nowej struktury, w której znaleźli się designerzy oraz web & motion designerzy, stanął Daniel Marciniak, head of content & design. Zespół liczy obecnie pięć osób: w jego skład wchodzą designerzy, motion designerzy, web developerzy, copywriterzy. Nowe osoby w zespole to graphic designerzy: Veronika Remez i Klaudia Boratyńska. Dział content & design pracuje m.in. dla takich klientów, jak: Decathlon, nju mobile, Książęce, Wedel, Philips.

Ponadto zespół technologiczny z Wrocławia (zatrudniający zespół developerów: frontend, backend, webdevelopment), dotychczas operujący pod nazwą JWT jako osobny brand, również został włączony jako dział technology studio do agencji Ogilvy & Mather. Zarządzany jest przez Jarosława Kosiorka, head of technology studio. Wcześniej wrocławską agencją JWT zarządzał Jerzy Kozyra, który zakończył współpracę z agencją.

Zmiany objęły studio produkcyjne Redworks, które również zostało połączone z agencją - nie ma już osobnej spółki, ale agencja zatrzymała kompetencje producentów agencyjnych w ramach Ogilvy. Dwie producentki: Aleksandra Główczyńska z byłego Redworks oraz Justyna Oracz-Hołocińska z JWT tworzą  Ogilvy Production Studio. Odpowiada ono za realizacje dla klientów agencji (Główczyńska za produkcje ATL, zaś Oracz-Hołocińska za wideo content). Anna Lewczuk, wcześniej  zarządzająca Redworks, rozstała się z firmą (obecnie w Neverest).
Agencje Ogilvy & Mather Poland oraz J. Walter Thompson  w marcu br. połączyły się na polskim rynku.  

(AMS, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY