Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwszy wyrok ws. „urodzin Hitlera” - choć Stowarzyszenie Duma i Nowoczesność nadal działa

Kadry z filmu "Polscy neonaziści" (screen z "Superwizjer"/TVN 24)

Ponad 13 tys. zł grzywny ma zapłacić Adam B. - jeden z uczestników "obchodów urodzin Hitlera" zorganizowanych w ubiegłym roku w lesie w Wodzisławiu Śląskim przez stowarzyszenie Duma i Nowoczesność. Ma też pokryć ponad 7 tys. zł kosztów postępowania.

Adam B., który dobrowolnie poddał się karze, został uznany za winnego propagowania faszyzmu, a także nielegalnego posiadania broni. O wyroku Sądu Rejonowego w Wodzisławiu Śląskim w sprawie Adama B. poinformowała we wtorek rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gliwicach Joanna Smorczewska. Adam B. odpowiadał za "publiczne propagowanie nazistowskiego ustroju państwa poprzez zorganizowanie i przeprowadzenie 13 maja 2017 r. obchodów rocznicy urodzin przywódcy Adolfa Hitlera", w trakcie których pochwalano i afirmowano jego rządy. Został też oskarżony o nielegalne posiadanie broni - pistoletu i 16 sztuk amunicji.

W śledztwie prowadzonym przez katowicką delegaturę Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pod nadzorem gliwickiej prokuratury jest jeszcze sześciu podejrzanych. Trwają końcowe czynności, po których zostanie skierowany do sądu akt oskarżenia. Śledztwo zostało przedłużone do końca października.

Postępowanie jest pokłosiem materiału "Superwizjera" TVN 24, który w styczniu wyemitował reportaż Bertolda Kittela, Anny Sobolewskiej i Piotra Wacowskiego pt. "Polscy neonaziści". Dziennikarzom "Superwizjera" udało się przeniknąć do środowiska polskich neonazistów, m.in. związanych ze stowarzyszeniem Duma i Nowoczesność oraz fundacją Orle Gniazdo. Na nagraniach ukrytą kamerą widać, jak polscy neonaziści świętują urodziny Adolfa Hitlera, czcząc swastyki, krzycząc "sieg heil" i wznosząc ręce w hitlerowskim geście pozdrowienia. Reportaż wywołał gorącą dyskusję w mediach społecznościowych i innych. Na doniesienia dziennikarzy osobiście zareagowali premier, minister spraw wewnętrznych i minister sprawiedliwości.

Tymczasem, jak podała wtorkowa "Rzeczpospolita", Stowarzyszenie Duma i Nowoczesność nadal działa i otrzymuje wciąż wpływy z odpisu podatkowego. Z opublikowanego przez Ministerstwo Finansów zestawienia wpływów z procentu podatku dochodowego wynika, że na liczącej 9 tys. pozycji liście "pod numerem 7177 znajduje się Stowarzyszenie Duma i Nowoczesność, które z odpisu podatkowego uzyskało kwotę 1038,60 zł".

(AMS, PAP, 10.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa TV rozważa rezygnację z programu informacyjnego

Kanał Nowa TV miał we wrześniu 0,32 proc. udziału w rynku (screen Nowa.tv)

Z telewizji naziemnej Nowa TV może zniknąć program informacyjny "24 godziny" - ustalił "Presserwis".

- Rozważamy różne warianty - przyznaje Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media, większościowego udziałowcy nadawcy Nowej TV. - Jedno jest pewne: ze względu na jedynie 50-procentowe pokrycie multipleksu (MUX 8 - przyp. red.) musimy jakieś decyzje biznesowe podjąć - dodaje. Benbenek twierdzi, że ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

Nowa TV, która rozpoczęła nadawanie w listopadzie 2016 roku, wciąż nie osiągnęła rentowności, a produkcja codziennego programu informacyjnego jest kosztowna. W zespole "24 godzin" jest wielu dziennikarzy, który pracowali wcześniej w Telewizji Polskiej, a musieli z niej odejść, gdy zmieniły się władze TVP. Do Nowej TV trafili m.in. Beata Tadla, Marek Czyż, Adam Feder, Magdalena Karpińska, Jarosław Kulczycki, Grzegorz Sajór. Program informacyjny Nowej TV emitowany jest codziennie o 18.30.

Większościowym udziałowcem nadawcy Nowej TV jest Grupa ZPR Media (ma 51 proc.). Pozostałe 49 proc. udziałów należy od grudnia 2017 roku do Telewizji Polsat.

Z końcem września 2017 roku z produkcji własnego programu informacyjnego "#dziejesię" zrezygnowała Telewizja WP, podobnie jak Nowa TV dostępna na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

Kanał Nowa TV miał we wrześniu 0,32 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej - 0,27 proc. Spośród stacji z MUX 8 najlepszy wynik osiągnął Zoom TV (0,42 proc.; 0,44 proc. w komercyjnej). Telewizja WP w obu grupach uzyskała 0,4 proc., a udział Metra wyniósł 0,3 proc. (0,29 proc. w komercyjnej). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo