Dział: PRASA

Dodano: Październik 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jeszcze kilka dni na zgłoszenia w VI edycji konkursu Nagroda „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej

Do niedzieli 14 października można przesyłać zgłoszenia do tegorocznej edycji Nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej. 

Wyróżnienia są przyznawane najlepszym autorom, uczestnikom życia społecznego, gospodarczego i politycznego w czterech kategoriach: Najlepszy materiał dziennikarski, Najlepsza książka, Najlepsze w Internecie oraz Działalność publiczna. 

Podstawą udziału w konkursie jest przesłanie pracy, która ukazała się w okresie od 1 października 2017 do 10 września 2018 roku Zgłoszenia do nagrody w kategoriach: „Najlepszy materiał dziennikarski”, „Najlepsza książka z zakresu literatury faktu” oraz „Najlepsze w Internecie” można przesyłać do 14 października za pośrednictwem strony www.fundacjatoranskiej.pl lub pocztą na adres:

Fundacja im. Teresy Torańskiej, ul. Domaniewska 52, 02-672 Warszawa z dopiskiem: "Konkurs – Nagroda Newsweeka im. Teresy Torańskiej". 

W kategorii „Działalność publiczna” kandydatów nominuje kapituła. Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni pod koniec listopada br. 

W gronie ubiegłorocznych laureatów znaleźli się: Wojciech Bojanowski za „Reportaż o Igorze Stachowiaku”, Agnieszka Dauksza z książkę „Klub Auschwitz i inne kluby”, Paweł Kapusta za materiał „Trudno ratować kogoś, kogo życie rozlało się po podłodze i kapie” oraz Maja Ostaszewska za działalność publiczną. 

Konkurs jest wspólną inicjatywą tygodnika Newsweek Polska oraz Fundacji im. Teresy Torańskiej.  

Teresa Torańska była reporterką, specjalizowała się w wywiadach. Napisała m.in. książkę „Oni” - światowy bestseller, na który składają się wywiady z komunistycznymi decydentami PRL. Zmarła po długiej chorobie 2 stycznia 2013 roku. 

Press

(PAZ, 09.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MAFRA kupuje tytuły Bauera w Czechach i na Słowacji

Czeski wydawca MAFRA przejmuje od Bauer Media Group czasopisma poradnikowe dla kobiet, TV quide'y, magazyny lifestylowe, a także krzyżówki. W komunikacie Bauer Media Group wyjaśnia, że transakcja pozwoli skupić się wydawcy na najważniejszych rynkach.

9 października MAFRA i Bauer Media Group ogłosiły porozumienie w sprawie zakupu działalności wydawniczej Bauera w Czechach i na Słowacji. Strony nie ujawniają warunków transakcji, gdyż wymaga ona uzyskania pozwolenia urzędu antymonopolowego.

Štepán Košik, prezes zarządu MAFRA, zadeklarował, że "Nadchodzące zmiany własnościowe nie powinny wpływać na działanie tytułów Bauer i ich codziennej pracy". Z kolei przedstawiciele Bauer Media Group tłumaczyli sprzedaż nową strategią, zgodnie z którą koncern chce wzmacniać obecność w krajach i sektorach, gdzie ma szanse być liderem. Wydawca zaznaczył, że w najbliższych latach nastąpią kolejne zmiany w portfolio.

W portfolio koncernu w Czechach są m.in. takie lokalne wersje magazynów, jak: "Claudia”, „Cosmopolitan”, "Esquire", „Harper’s Bazaar”, „Tina”, „Nostalgia”, „Retro”, „Chwila dla Ciebie”, „Top Gear”, a na Słowacji - m.in. lokalne edycje pism „TV Max” i „Chwila dla Ciebie”. W komunikacie zaznaczono, że umowa sprzedaży nie dotyczy słowackiej stacji RádioExpres, a także firmy NetBrokers Holding działającej w Czechach i na Słowacji, które należą do Bauer Media Group.

W portfolio czeskiego wydawcy są m.in. dzienniki ("Mladá fronta DNES", „Lidové noviny”, „Metro”), tygodniki („TÉMA”, „5plus2”), portale internetowe (m.in. iDNES.cz, Lidovky.cz, Mobil.cz), stacja telewizyjna Ócko oraz radio (Impuls, Rock Zone).

(JOK, 10.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo