"Kler" najszybciej zdobywającym popularność hasłem w Google
Jedną z głównych ról w film gra Arkadiusz Jakubik (fot. Bartek Mrozowski/materiały prasowe)
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy słowo "kler" było najszybciej zdobywającym popularność hasłem w wyszukiwarce Google w Polsce. W dniu premiery filmu "Kler" Wojciecha Smarzowskiego przegrywało jedynie z hasłami związanymi z mistrzostwami świata w siatkówce - wynika z danych Google Trends.
Hasło „kler” zaczęło rosnąć w wynikach wyszukiwania Google 6 sierpnia – w dniu premiery zwiastuna filmu. Kiedy następnego dnia dystrybutor Kino Świat usunął ze swojego kanału na YouTube zwiastun, żeby dokonać w nim zmian, częstotliwość wyszukiwania hasła wzrosła trzykrotnie.
Najbardziej zauważalne wzrosty wyszukiwania hasła „kler” odnotowano 19 września, po pokazie filmu na 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz 23 września, kiedy media informowały o zdjęciu filmu z repertuaru kina w Ostrołęce. Punkt kulminacyjny nastąpił w dniu premiery filmu, 28 września. Następnego dnia częstotliwość wyszukiwania hasła "kler" zaczęła maleć.
Szczegółowe dane Google Trends pokazują, że w okresie od 1 sierpnia do 1 października słowo „kler” było najszybciej zdobywającym popularność hasłem w wyszukiwarce Google – częstotliwość jego wyszukiwania wzrosła o 2200 proc. Na drugim miejscu znalazło się hasło „dzień chłopaka” (wzrost o 2100 proc.), a na trzecim „mistrzostwa świata w siatkówce” (1750 proc.).
(PD, 05.10.2018)