Dział: PRASA

Dodano: Październik 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca "Wprost" domaga się od Sikorskiego usunięcia tweeta

(screen: YouTube)

Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost" (wydawca "Wprost") wezwała byłego szefa dyplomacji Radosława Sikorskiego do usunięcia wpisu na Twitterze, w którym pisał o tygodniku "kupionym za ruskie pieniądze". Wydawca twierdzi, że to zniesławienie i zapowiada, że w przeciwnym razie skieruje sprawę do sądu.

Chodzi o wpis Radosława Sikorskiego z 2 października na Twitterze: "Ale atak kupionego za ruskie pieniądze @TygodnikWPROST był super". Był to komentarz do słów ministra Joachima Brudzińskiego o aferze taśmowej, które zacytował portal 300polityka.pl: "Skomasowany i brutalny atak ze strony polskojęzycznych stacji, których właścicielami są nasi zachodni sąsiedzi" – powiedział Brudziński.

W czwartek na wpis Sikorskiego zareagowała na Twitterze reprezentująca AWR "Wprost" mecenas Paulina Piaszczyk: "Szanowny Panie, w imieniu @TygodnikWPROST @LisieckiMichal proszę o natychmiastowe, nie później niż w ciągu 24 godzin, usunięcie z portalu Twitter, zniesławiającego wpisu z dnia 2 października 2018 r., dotyczącego działalności wydawcy". 

Piaszczyk zamieściła też skan pisma do Sikorskiego, w którym napisała m.in.: "Sugestia jakoby redakcja tygodnika »Wprost« dokonała ataku podczas publikowania materiałów prasowych związanych z tzw. aferą taśmową, a ponadto nieprawdziwa informacja dotycząca transakcji zakupu wydawnictwa, jakoby odbyła się z udziałem rosyjskiego kapitału, oczerniają wydawnictwo, jego pracowników oraz udziałowców".

(GDYJ, 04.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sejm przyjął ustawę pozwalającą na połączenie PAP z PWR

Po połączeniu PAP z PWR kapitał zakładowy agencji wzrośnie z 30,6 mln zł do 52,7 mln zł (fot. WikimediaCommons)

Sejm uchwalił zmiany w ustawie o Polskiej Agencji Prasowej. Pozwoli to na połączenie PAP z Przedsiębiorstwem Wydawniczym "Rzeczpospolita", wydawcą m.in. miesięcznika "Detektyw".

PAP i PWR (obie są spółkami skarbu państwa) uzgodniły plan połączenia na początku sierpnia. Po tej operacji kapitał zakładowy agencji wzrośnie z 30,6 mln zł do 52,7 mln zł. Podwyższenie kapitału zakładowego nastąpi poprzez emisję 2,2 mln nieuprzywilejowanych akcji o wartości 10 zł każda.

W 2011 roku Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita" sprzedało udziały w Presspublice (ówczesny wydawca m.in. dziennika "Rzeczpospolita") za 55 mln zł spółce Gremi Media należącej do Grzegorza Hajdarowicza. Rok wcześniej PWR sprzedało wydawnictwo pism rolniczych Plantpress za 1,2 mln zł oraz polską edycję magazynu "Farmer" za 669 tys. zł. Tę ostatnią kupiło Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości.

PWR pozostaje wydawcą miesięcznika "Detektyw", kwartalników: "Detektyw Wydanie Specjalne" i "Detektyw Extra" oraz strony Magazyndetektyw.pl. Zajmuje się również zarządzaniem nieruchomościami.

(GDYJ, 05.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo