Dział: INTERNET

Dodano: Październik 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska spółka Showmaksa wypracowała 1,4 mln zł zysku

Polska spółka Showmax CEE w roku obrotowym kwiecień 2017 - marzec 2018 miała 1,4 mln zł zysku netto przy przychodach 19,21 mln zł. Showmax BV, właściciel Showmax CEE, zdecydował się przeznaczyć zysk polskiej spółki na kapitał zapasowy.

Spółka została utworzona w maju 2016 roku, a polska wersja serwisu Showmax.com ruszyła 15 lutego 2017 roku. Jak wynika z dokumentów złożonych pod koniec września w Krajowym Rejestrze Sądowym, Showmax CEE zapewnia wsparcie Showmax BV w zakresie m.in. zarządzania subskrypcjami serwisu Showmax.com prowadzonego przez Showmax BV, marketingu serwisu, usług CDN i hostingu, a także w zakresie usług doradczych dotyczących treści.

W roku obrotowym kwiecień 2017 - marzec 2018 koszty działalności operacyjnej Showmax CEE wyniosły 17,42 mln zł, z czego 6,63 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia. Showmax BV udzieliła Showmax CEE 1,29 mln zł pożyczki. Na koniec marca 2018 roku w spółka Showmax CEE zatrudniała 19 osób.

W okresie od maja 2016 do marca 2017 roku spółka Showmax CEE miała 5,9 mln zł przychodów i 415,4 tys. zł zysku netto.

Przedstawiciele Showmaksa nie podają, ilu subskrybentów serwis ma w Polsce. "Wyniki są zgodne z oczekiwaniami" - mówił w sierpniu "Presserwisowi" Jerzy Dzięgielewski, head of content w Showmax CEE.

(KOZ, 03.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kler" najszybciej zdobywającym popularność hasłem w Google

Jedną z głównych ról w film gra Arkadiusz Jakubik (fot. Bartek Mrozowski/materiały prasowe)

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy słowo "kler" było najszybciej zdobywającym popularność hasłem w wyszukiwarce Google w Polsce. W dniu premiery filmu "Kler" Wojciecha Smarzowskiego przegrywało jedynie z hasłami związanymi z mistrzostwami świata w siatkówce - wynika z danych Google Trends.

Hasło „kler” zaczęło rosnąć w wynikach wyszukiwania Google 6 sierpnia – w dniu premiery zwiastuna filmu. Kiedy następnego dnia dystrybutor Kino Świat usunął ze swojego kanału na YouTube zwiastun, żeby dokonać w nim zmian, częstotliwość wyszukiwania hasła wzrosła trzykrotnie.

Najbardziej zauważalne wzrosty wyszukiwania hasła „kler” odnotowano 19 września, po pokazie filmu na 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz 23 września, kiedy media informowały o zdjęciu filmu z repertuaru kina w Ostrołęce. Punkt kulminacyjny nastąpił w dniu premiery filmu, 28 września. Następnego dnia częstotliwość wyszukiwania hasła "kler" zaczęła maleć.

Szczegółowe dane Google Trends pokazują, że w okresie od 1 sierpnia do 1 października słowo „kler” było najszybciej zdobywającym popularność hasłem w wyszukiwarce Google – częstotliwość jego wyszukiwania wzrosła o 2200 proc. Na drugim miejscu znalazło się hasło „dzień chłopaka” (wzrost o 2100 proc.), a na trzecim „mistrzostwa świata w siatkówce” (1750 proc.).

(PD, 05.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo